کتاب | هنر | هنر | موسیقی | راهنمای موسیقی دانان جوان
راهنمای موسیقی دانان جوان شابک: 9786227858105 256 صفحه 250 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 350 راهنمای موسیقی دانان جوان ایمی نیتن مرجان مدنی رزاقی بابک ولی پور هنر هنر موسیقی

1,657,500 ریال 1,950,000 ریال

ناشر: گیلگمش_چشمه

چاپ سوم

کتاب «راهنمای موسیقی‌دانان جوان» نوشتۀ ایمی نیتن
یک راهنمای عملی و کاربردی برای نوجوانان تازه‌وارد به عرصۀ نوازندگی و نیز آن‌ها که در کار آموزش موسیقی‌اند. کتاب «راهنمای موسیقی‌دانان جوان: نکاتی از نوجوانان و حرفه‌ای‌ها»، با عنوان اصلی The Young Musicians Survival Guide: Tips from Teens and Pros، کتابی است که، با رجوع به تجربه‌های واقعی موسیقی‌دانان حرفه‌ای و همچنین نوجوانانی که در حال یادگیری نوازندگی‌اند، به نوآموزان موسیقی می‌گوید چطور بر دشواری‌های مرحلۀ یادگیری و تمرین موسیقی فائق آیند و با دیدن اولین سختی‌ها در این عرصه، جا نزنند.
کتاب «راهنمای موسیقی‌دانان جوان: نکاتی از نوجوانان و حرفه‌ای‌ها» همچنین حاوی نکاتی دربارۀ آموزش موسیقی است که معلمان موسیقی با در نظر داشتن آن‌ها می‌توانند آموزش موسیقی را برای شاگردان نوجوانشان به کاری مفرح و شیرین تبدیل کنند و سختی‌های تمرین را برای آن‌ها هموار کنند و طوری موسیقی را به هنرجویانشان بیاموزند که آن‌ها از انجام تمرین‌های موسیقی ملول و خسته و دلزده نشوند و یادگیری موسیقی را همان اول کار رها نکنند.
متن اصلی ویراست اول کتاب «راهنمای موسیقی‌دانان جوان» اولین بار در سال 2000 منتشر شده است.

مروری بر کتاب «راهنمای موسیقی‌دانان جوان»
اگر تازه در حال یادگیری موسیقی هستید و از تمرین‌های آن به ستوه آمده‌اید، کتاب «راهنمای موسیقی‌دانان جوان» می‌تواند برایتان کتابی انگیزشی برای پیمودن این راه دشوار باشد. همچنین اگر معلم موسیقی هستید و می‌بینید شاگردانتان آن‌طور که باید به آموزه‌هایتان دل نمی‌دهند و از تمرین طفره می‌روند یا آن را مثل یک تکلیف شاق انجام می‌دهند، با رجوع به آموزه‌ها و نکات مطرح در کتاب «راهنمای موسیقی‌دانان جوان» می‌توانید تمرین‌های کلاس موسیقی را برای شاگردانتان به کاری مفرح و لذتبخش تبدیل کنید.
کتاب «راهنمای موسیقی‌دانان جوان» کتابی است که به زبانی ساده نکاتی را دربارۀ یادگیری موسیقی مطرح می‌‌کند که با دانستن آن‌ها می‌توان بر اضطراب‌ها و خستگی‌ها و دلزدگی‌هایی که هنرجویان موسیقی در راه یادگیری این هنر با آن‌ها مواجه می‌شوند غلبه کرد.
ایمی نیتن در کتاب «راهنمای موسیقی‌دانان جوان» از تجربه‌های موسیقی‌آموزی بسیاری از موسیقی‌دانان حرفه‌ای و آماتور و نیز نوجوانان هنرجوی موسیقی استفاده کرده تا راهکارهایی عملی را برای کنار آمدن با دشواری‌های موسیقی‌آموزی ارائه دهد.
کتاب «راهنمای موسیقی‌دانان جوان» ماحصل گفت‌وگوهای ایمی نیتن با بسیاری از نوازندگان حرفه‌ای، نوجوانان در حال یادگیری و تمرین موسیقی و نیز کسانی است که شغلشان چیز دیگری است اما در اوقات فراغتشان سازی می‌نوازند. نیتن در کتاب «راهنمای موسیقی‌دانان جوان»، با نقل تجربه‌های همۀ این افراد از تمرین و یادگیری موسیقی و تأثیری که پرداختن به موسیقی در زندگی‌شان گذاشته است، به هنرجویان موسیقی یادآور می‌شود که یادگیری موسیقی البته کار سختی است اما لذت‌هایی دارد که به سختی‌اش می‌ارزد و در ضمن، می‌توان راهکارهایی را یاد گرفت و به کار برد که سختی‌های راه را کم کند و یادگیری موسیقی را به تمرینی لذتبخش تبدیل کند.
کتاب «راهنمای موسیقی‌دانان جوان» از مقدمه و ده فصل تشکیل شده است. فصل‌های ده‌گانۀ این کتاب عبارتند از: «توجه توجه!»، «انتخاب و تغییر ساز»، «تنگنای زمان»، «مصیبتی به نام تمرینات کسل‌کننده»، «راه‌ و رسم تمرین در خلوت»، «دلهره و اضطراب»، «هم‌زیستی و همکاری»، «درباره‌ی معلم‌ها»، «تهیه‌ی تجهیزات» و «ادامه دادن به نوازندگی».

دربارۀ ایمی نیتن، نویسندۀ کتاب «راهنمای موسیقی‌دانان جوان»
ایمی نیتن (Amy Nathan)، متولد 1945، نویسندۀ کتاب‌های غیرداستانی برای کودکان و نوجوانان است. نیتن در کتاب‌هایش به موضوعاتی چون تشویق کودکان و نوجوانان به یادگیری موسیقی و ارائۀ روش‌های کاربردی‌ای که تمرین موسیقی را برای آن‌ها لذتبخش کند، آشنا کردن کودکان و نوجوانان با جنبش‌های مدنی و کسانی که برای به دست آوردن حقوق مدنی و شهروندی‌شان مبارزه و تلاش کرده‌اند و نیز معرفی بعضی زنانِ با اراده و الهام‌بخش پرداخته است.
ایمی نیتن قبلاً به‌عنوان معاون سردبیر با مجلات حوزۀ کودکان همکاری می‌کرد.

دربارۀ ترجمۀ فارسی کتاب «راهنمای موسیقی‌دانان جوان»
کتاب «راهنمای موسیقی‌دانان جوان: نکاتی از نوجوانان و حرفه‌ای‌ها» با ترجمه و مقدمۀ مرجان مدنی رزاقی و بابک ولی‌پور در نشر گیلگمش و با همکاری نشر چشمه منتشر شده است.
مرجان مدنی رزاقی، متولد 1362، نقاش، تصویرساز، مدرس موسیقی به کودکان و نوجوانان، منتقد هنری و مترجم ایرانی است. او دارای لیسانس نقاشی از دانشکدۀ هنرهای زیبای دانشگاه تهران و فوق لیسانس همین رشته از دانشگاه هنر است و در نمایشگاه‌های مختلفی شرکت کرده و آثارش را به نمایش گذاشته است. از مرجان مدنی رزاقی همچنین مقالات و ترجمه‌هایی در زمینۀ هنر و نقد هنر در مجلات و سایت‌های هنری، از جمله مجلۀ «هنر موسیقی»، منتشر شده است. او همچنین تدریس خصوصی نقاشی به کودکان و نوجوانان و فعالیت در حوزۀ انیمیشن و تصویرسازی برای کتاب‌ها و مجلات را در کارنامۀ کاری خود دارد.

بابک ولی‌پور، متولد 1365 در تهران، نوازنده و مدرس گیتار کلاسیک و نویسنده و مترجم حوزۀ موسیقی است. از او مقالات مختلفی در نشریات فارسی و انگلیسی منتشر شده است. ولی‌پور اجراهای گوناگونی را، به‌عنوان تکنواز گیتار کلاسیک، در کارنامۀ کاری خود دارد. از ترجمه‌های او می‌توان به کتاب‌های «راهنمای تمرینِ موسیقی برای والدین و نوآموزان» و «تمرین‌های آمادگی برای گیتاریست کلاسیک» اشاره کرد.

ادامه keyboard_arrow_down