کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | خانواده | کودکی و آسیب های درونی
کودکی و آسیب های درونی شابک: 9786227765373 80 صفحه 130 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 750 کودکی آسیب درونی آلن دوباتن رشید جعفرپور علوم انسانی روانشناسی خانواده

455,000 ریال 650,000 ریال

ناشر: کرگدن

چاپ دوم

کتاب «کودکی و آسیب‌های روانی» به‌روایت مدرسۀ دو باتن
مشکلات عاطفی و رفتاری ما چقدر در آسیب‌های روانی دوران کودکی‌مان ریشه دارد و چگونه می‌توان با رجوع به کودکی بر این مشکلات غلبه کرد؟ کتاب «کودکی و آسیب‌های روان» کتابی است از مؤسسۀ «مدرسۀ زندگی» که در آن به این موضوع پرداخته شده است.
همکاران آلن دو باتن در مؤسسۀ «مدرسۀ زندگی» در کتاب «کودکی و آسیب‌های روانی»، همچون دیگر کتاب‌های این مؤسسه و کتاب‌های خود آلن دو باتن، به زبانی ساده و شیرین و جذاب از مهارت‌هایی سخن می‌گویند که خوب زیستن را برای ما میسر می‌کند.
با خواندن کتاب «کودکی و آسیب‌های روانی» یاد می‌گیریم که چگونه ردّ مشکلات روانیِ اکنونِ خود را در ایام کودکی‌مان پی بگیریم و با چه تمرین‌هایی برای حلّ این مشکلات گام برداریم.
کتاب «کودکی و آسیب‌های روانی» نقشۀ راهی به دست ما می‌دهد که به‌کمک آن می‌توانیم اصلی‌ترین و اساسی‌ترین مشکلات روانی و عاطفی خود را بشناسیم و دریابیم برای درک ریشۀ این مشکلات و حلّ آن‌ها به کجاهای کودکی‌مان باید رجوع کنیم.

مروری بر کتاب «کودکی و آسیب‌های روانی»
مانند بسیاری از کتاب‌های دیگر مؤسسۀ «مدرسۀ زندگی» کتاب «کودکی و آسیب‌های روانی» نیز بر اهمیت خودشناسی، به‌عنوان روشی برای غلبه بر مشکلات عاطفی و ارتباطی و رفتاری، تأکید می‌کند.
در کتاب «کودکی و آسیب‌های روانی» از پیوند خودشناسی با شناخت و درک تجربه‌های عاطفی دوران کودکی سخن رفته است و از اینکه اگر بسیاری از ما در بزرگسالی‌مان دچار بحران‌های عاطفی و رفتاری و ارتباطی هستیم ریشۀ این بحران‌ها را باید در کمبودهای کودکی‌مان و آن‌چه والدین‌مان در کودکی از ما دریغ کرده‌اند جستجو کنیم.
کتاب «کودکی و آسیب‌های روانی» از شناخت کودکی‌مان به‌عنوان کلیدی برای شناختِ وضعیت اکنون‌مان سخن می‌گوید و ابزارها و روش‌های لازم برای رسیدن به چنین شناختی را در اختیارمان می‌گذارد و به ما می‌گوید که وقتی به چنین شناختی برسیم چه باید بکنیم.
با خواندن کتاب «کودکی و آسیب‌های روانی» می‌آموزیم که چگونه اکنون‌مان را در آینۀ کودکی‌مان درک کنیم. این کتاب به ما می‌گوید که بسیاری از مشکلات عاطفی و روانی بزرگسالی ما یا در کمبود توجه و محبت و عشق در کودکی و بی‌توجهی والدین‌مان به خواسته‌ها و نیازها و احساسات ما در آن دوره ریشه دارد، یا در توجه و عشق و محبت بیش از حد و افراطی و غیرطبیعی‌ای که در دوران کودکی نثار ما شده است.
کتاب «کودکی و آسیب‌های روانی» به ما یادآور می‌شود که از معشوق و شریک زندگی خود توقع نداشته باشیم که آن‌چه را والدین‌مان در کودکی از ما دریغ کرده‌اند به ما بدهد.
کتاب «کودکی و آسیب‌های روانی» نه‌فقط به ما یاد می‌دهد با کندوکاو در کودکی‌مان زندگی و روابط عاطفی و اجتماعی و شغلی خودمان را بهتر کنیم و از افراط و تفریط در کارها و رفتارهایمان بپرهیزیم بلکه این را هم به ما می‌آموزد که چطور عشق و محبت نثار کودکان‌مان کنیم و به احساسات و خواسته‌ها و نیازهایشان توجه نشان دهیم.
کتاب «کودکی و آسیب‌های روانی» از پانزده فصل تشکیل شده است. فصل‌های پانزده‌گانۀ کتاب «کودکی و آسیب‌های روانی» عبارتند از: «در میان گذاشتن اولین زخم‌هایمان»، «لوحی که نمی‌شود از نو روی آن نوشت: اثر سرنوشت‌ساز کودکی»، «چگونه از بی‌توجهی عاطفی آسیب می‌بینیم»، «دربارۀ رنج کشیدن در سکوت»، «آسیب روانی و چگونگی غلبه بر آن»، «سندرم کودک طلایی»، «عقدۀ پدری»، «دربارۀ اشتیاق به مهر مادری»، «اهمیت ناشاد بودن در نوجوانی»، «انتقاد از شما وقتی کودکی بدی داشته‌اید»، «چگونه کودکیِ آشفته در بزرگسالی بر شما اثر می‌گذارد»، «اسرار کودکیِ پر ناز و نعمت»، «چرا همۀ ما بر اثر کودکی‌مان دچار آشفتگی شده‌ایم؟»، «آنچه به کسانی که در کودکی دوستمان داشتند بدهکاریم» و «یگانه درسی که واقعاً نیاز دارید بخوانید: کودکی خودتان».

دربارۀ آلن دو باتن و مؤسسۀ «مدرسۀ زندگی»
آلن دو باتن(Alain de Botton)، متولد 1969 در زوریخِ سوئیس، فیلسوف، مجری تلویزیون، جُستارنویس، سخنران و روزنامه‌نگار سوئیسی – بریتانیایی و از بنیانگذاران مؤسسۀ آموزشی «مدرسۀ زندگی» است.
پیوند فلسفه با زندگی روزمره و بیان مسائل فلسفی به زبانی ساده و شیرین و ملموس از مهارتهای اصلی آلن دو باتن است. او در نوشته‌هایش چیزهایی را که به‌ظاهر پیش‌پاافتاده و روزمره به‌نظر می‌رسند به معقولات و مسائل پیچیده‌ای که ذهن انسان با آنها درگیر است ربط می‌دهد و به‌دنبال این است که فلسفه و به‌طور کلی دانش را از محدودۀ دانشگاه به میدان عمل و زندگی روزمرۀ انسانها بیاورد. با همین رویکرد بود که دو باتن از گرفتن دکترای فلسفه از دانشگاه هاروارد منصرف شد و به جای آن به نوشتن کتابهای فلسفی به زبان ساده پرداخت.
مشارکت دو باتن در تأسیس «مدرسۀ زندگی» نیز از همین رویکرد او به فلسفه و دانش نشأت می‌گیرد. این مؤسسه به این قصد تأسیس شده است که، برخلاف دانشگاههای سنتی، آموزش را با زندگی عملی انسانها همسو کند و چیزهایی را بیاموزد که به درد زندگی روزمرة شخصی و اجتماعی و شغلی آدمها بخورد.
آثار آلن دو باتن جزو آثار پرفروش و پرمخاطب است. «جستارهایی در باب عشق»، «هنر سیر و سفر»، «پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند»، «اضطراب منزلت»، «آنچه در مدرسه به شما یاد نمی‌دهند» و «تسلی‌بخشی‌های فلسفه» از جمله آثار او هستند.
آلن دو باتن در سال 2015 برندۀ جایزۀ «یاران شوپنهاور» در جشنوارۀ نویسندگان ملبورن شده است.

دربارۀ ترجمۀ فارسی کتاب «کودکی و آسیب‌های روانی»
کتاب «کودکی و آسیب‌های روانی» با ترجمۀ رشید جعفرپور و مقدمۀ بابک عباسی، دبیر مجموعۀ «خوب زیستن» نشر کرگدن، که این کتاب هم جزوی از آن مجموعه است، در نشر کرگدن منتشر شده است.
رشید جعفرپور، متولد 1372، مترجم ایرانی است. از دیگر ترجمه‌های او می‌توان به کتاب «هنر ظریف بی‌خیالی: رویکردی نامتعارف به خوب زیستن» اشاره کرد.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم