کتاب | مرجع | مرجع | دانشنامه | دایره المعارف مصور شاهکارهای معماری جهان
دایره المعارف مصور شاهکارهای معماری جهان شابک: 9786008269953 334 صفحه 1950 گرم قطع: رحلی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1000 دایره المعارف مصور شاهکارهای معماری جهان گروه مولفین دورلینگ کیندرزلی فاطمه اکبری مرجع مرجع دانشنامه

14,000,000 ریال 20,000,000 ریال

ناشر: سایان

چاپ یکم

کتاب «دایره‌المعارف مصوّر شاهکارهای معماری جهان»
سیاحتی جذاب در بناها و سازه‌های شگفت‌انگیز و هنرمندانۀ چهار گوشۀ عالم. کتاب «دایره‌المعارف مصوّر شاهکارهای معماری جهان»، با عنوان اصلی Manmade Wonders of the World، سفری‌ست در زمان و مکان. در این کتاب، بناها و سازه‌ها و مجسمه‌های مهم و باشکوه سراسر دنیا و همۀ قرون اعصار، از قدیمی‌ترین دوران‌ها تا روزگار معاصر، با تصویر و توضیح به ما معرفی شده است.
کتاب «دایره‌المعارف مصوّر شاهکارهای معماری جهان»، چنانکه در مقدمۀ دَن کروک‌شَنک، مورخ هنر اهل بریتانیا، توضیح داده شده، کتابی است که خواندن آن مانند سفری به دور دنیاست.
کتاب «دایره‌المعارف مصوّر شاهکارهای معماری جهان» کتابی جذاب و خواندنی و تماشایی برای همۀ علاقه‌مندان معماری و سِیر و سیاحت است و می‌تواند راهنمایی باشد برای کسانی که سفر به دورتادورِ جهان و تماشای بناهای تاریخی و شاهکارهای معماری را دوست دارند و در پیِ راهنمایی هستند که به آن‌ها بگوید به هرکجای جهان که رفتند از چه بناها و سازه‌ها و مجسمه‌هایی بازدید کنند و نیز اطلاعاتی دربارۀ این بناها و سازه‌ها و مجسمه‌ها به آن‌ها می‌دهد.
به‌کمک کتاب «دایره‌المعارف مصوّر شاهکارهای معماری جهان» همچنین با تغییر و تحولات معماری در طول تاریخ و نیز تفاوت‌هایی که معماری‌های نقاط مختلف جهان با یکدیگر داشته‌اند و دارند آشنا می‌شویم.

مروری بر کتاب «دایره‌المعارف مصوّر شاهکارهای معماری جهان»
با تماشای تصاویر و خواندن توضیحات مربوط به مجسمه‌ها و بناها و سازه‌های دست‌ساز بشر، که در کتاب «دایره‌المعارف مصوّر شاهکارهای معماری جهان» به آن‌ها پرداخته شده، قاره‌به‌قاره به سراسر جهان سفر می‌کنیم و وجوهی از فرهنگ و تاریخ جهان را در هیئتِ سازه‌های دست‌کارِ آدمیانِ اعصار و تمدن‌ها و سرزمین‌های مختلف به تماشا می‌نشینیم.
کتاب «دایره‌المعارف مصوّر شاهکارهای معماری جهان» ما را از پُل‌های شگفت‌انگیز عبور می‌دهد، عظمت دیوار چین و شکوه و زیبایی تاج‌محل را به ما می‌نمایاند و ما را به تماشای برج ایفل و بی‌شمار بنا و مجسمه و سازۀ مهم و هنرمندانه و عظیم و باشکوه جهان می‌برد.
در کتاب «دایره‌المعارف مصوّر شاهکارهای معماری جهان» با تنوعی گسترده از معماری مواجهیم؛ با بناها و مجسمه‌ها و سازه‌هایی که تنوعی فرهنگی را می‌نمایانند.
در بخشی از مقدمۀ دَن کروک‌شَنک بر کتاب «دایره‌المعارف مصوّر شاهکارهای معماری جهان» می‌خوانید: «سرگذشت عجایب ساخت بشر در جهان، شامل بناهای معمارانه، سازه‌های مهندسی و پیکره‌های شکوهمند، همان سرگذشت نوع بشر است. این آفرینش‌ها یادبودهایی از دستاوردهای بی‌نظیر عینی به حساب می‌آیند، اما صرفاً منحصر به دنیای مادی نمی‌مانند، بلکه رؤیاها و آرزوهای بشر را نیز نمایان می‌کنند. انتخاب این عجایب از ادوار و مکان‌های متفاوت و گردآوری‌شان – همان‌طور که در این کتاب انجام شده – بسیار اعجاب‌انگیز است. موضوعاتی که حین کاوش این عجایب طرح شده‌اند، همۀ شئون زندگی را پوشش می‌دهد، چون معماری، هنر و مهندسی عصاره‌ی ذهن آفرینشگر بشرند. این حوزه‌ها افزون بر اشاره به جنبه‌های درونی و سِری زیبایی و کمال، قواعد عینی علمی و فیزیکی را نیز نشان می‌دهند، از این جهت که اغلب سازه‌ها به‌ذات ملزم به بازتاب نیروی شگرف طبیعت، قوانین حیرت‌انگیز آن، تقلید از این نیرو و قوانین آن هستند. این رویکرد کاربردگرا – یا تقریباً بنیادی – شاید به بهترین وجهی در طراحی پل‌های غول‌پیکر، مثل پُل آکاشی کای‌کیو، نمود می‌یابد.
سرگذشت عجایب ساخت بشر، کشمکش‌های سیاسی یا اتکای بیشتر بر عمل‌گرایی، مقتضیات اقتصادی و رشد و ارتقای فناوری‌ها و فنون ساخت‌وساز را نیز شامل می‌شود. جهش‌های ناگهانی، اغلب در قالب تجارب جسورانه یا تا حدی روشنگرانه، از نقاط عطف معماری هستند.»
کتاب «دایره‌المعارف مصوّر شاهکارهای معماری جهان» با ترجمۀ فاطمه اکبری در انتشارات سایان منتشر شده است.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده