کتاب | کودک | کودک | آموزشی | دایره المعارف مصور دنیای میکروسکوپی
دایره المعارف مصور دنیای میکروسکوپی شابک: 9786008269939 416 صفحه 2300 گرم قطع: رحلی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1000 دایره المعارف مصور دنیای میکروسکوپی دورلینگ کیندرزلی درک هاروی کاوه فیض اللهی کودک کودک آموزشی

16,800,000 ریال 24,000,000 ریال

ناشر: سایان

چاپ یکم

کتاب «دایره‌المعارف مصوّر دنیای میکروسکوپی» نوشتۀ درک هاروی و همکاران
تماشای دنیای کوچکِ نامرئی و موجودات ریزِ ذره‌بینی از پشتِ میکروسکوپ. کتاب «دایره‌المعارف مصوّر دنیای میکروسکوپی: رازگشایی از معجزه‌های دنیای مینیاتوری»، با عنوان اصلی Micro Life: Miracles of the Miniature World Revealed، سفری است در عالم موجوداتِ به‌چشم‌نیامدنی اما مهم و تأثیرگذار در زیستِ زمین و انسان و دیگر موجودات روی این کرۀ خاکی؛ موجوداتی که با چشم غیرمسلح نمی‌توان آن‌ها را دید اما نقشی مهم در کرۀ زمین ایفا می‌کنند.
در کتاب «دایره‌المعارف مصوّر دنیای میکروسکوپی» این موجودات ریز و مینیاتوری را زیر میکروسکوپ به تماشا می‌نشینیم و آن‌ها را از نزدیک ملاقات می‌کنیم و پیچیدگی‌ها و زیبایی‌ها و ویژگی‌ها و رفتارهایشان را می‌شناسیم.
کتاب «دایره‌المعارف مصوّر دنیای میکروسکوپی» یک کتاب علمی جذابِ خواندنی و تماشایی است. کتابی آمیزۀ عکس و شرح، که ما را به عوالمی غریب و شگفت‌انگیز می‌برد.
کتاب «دایره‌المعارف مصوّر دنیای میکروسکوپی» کارِ مشترک درک هاروی، دکتر الیزابت وود، مایکل اسکات، تام جکسون و دکتر بیا پرکس است. همچنین مارک وینی، دکتر ریچارد کربی، دکتر کیم دنیس – براپان و مؤسسۀ اسمیت‌سونین مشاوران پروژۀ تدارک این کتاب بوده‌اند.
کتاب «دایره‌المعارف مصوّر دنیای میکروسکوپی» با مقدمه‌ای از کریس پکم، طبیعی‌دان، گوینده، نویسنده، عکاس و حفاظت‌گر، همراه است.
متن اصلی کتاب «دایره‌المعارف مصوّر دنیای میکروسکوپی» اولین بار در سال 2021 منتشر شده است.

مروری بر کتاب «دایره‌المعارف مصوّر دنیای میکروسکوپی»
آن‌چه در کتاب «دایره‌المعارف مصوّر دنیای میکروسکوپی» با آن مواجه و در آن غرق می‌شویم جهانی است آکنده از پلانکتون‌های دریایی، حشرات، قارچ‌ها، کرم‌ها، میکروب‌ها، ویروس‌ها، باکتری‌ها و همۀ موجودات ریزِ آب و خاک و هر جنبنده‌ای که در زمین و هوا و دریا می‌جنبد اما به چشم نمی‌آید.
کتاب «دایره‌المعارف مصوّر دنیای میکروسکوپی»، با نمایش تصاویری از این موجودات ریز که زیرِ میکروسکوپ مرئی شده‌اند و ارائۀ توضیحاتی دربارۀ آن‌ها، هم ظاهر این موجودات را به ما می‌نمایاند و نشان‌مان می‌دهد که در این موجودات هم زیبایی‌هایی است که باید با چشم مسلح دیدشان و هم نحوۀ زیست و تغذیه و عملکرد این موجودات را شرح می‌دهد و اطلاعاتی دربارۀ وجوه مختلف زیست آن‌ها و ویژگی‌هایشان به ما می‌دهد.
با خواندن کتاب «دایره‌المعارف مصوّر دنیای میکروسکوپی» درمی‌یابیم که موجوداتی که آن‌ها را نمی‌بینیم و چه‌بسا بسیاری از آن‌ها را صرفاً اسباب زحمت و دردسر می‌انگاریم چه نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در حیات ایفا کرده‌اند و می‌کنند.

دربارۀ نویسندگان کتاب «دایره‌المعارف مصوّر دنیای میکروسکوپی»
درک هاروی، نویسندۀ اصلی کتاب «دایره‌المعارف مصوّر دنیای میکروسکوپی، طبیعی‌دان و تحصیلکردۀ رشتۀ جانورشناسی در دانشگاه لیورپول است. علاقۀ ویژۀ هاروی، زیست‌شناسی تکاملی است. نسلی از زیست‌شناسان، شاگردان او بوده‌اند. هاروی دانشجویانش را به سفرهای اکتشافی در کاستاریکا، ماداگاسکار، استرالیا و جزایر پیرامون آن برده است.

دکتر الیرابت وود، غواص و عکاس زیرِ آب، مشاور زیست‌شناسی دریایی و متخصص حفاظت و بهره‌برداری پایدار از منابع آبسنگ‌های مرجانی است. بوم‌شناسی آبسنگ‌ها، رفتار ماهی‌ها و زیست‌شناسی مرجان‌ها علایق پژوهشیِ ویژۀ الیزابت وود هستند.

مایکل اسکات، حفاظت‌گر و نویسندۀ حوزۀ تاریخ طبیعی است. او زمانی گویندگی هم کرده است و همچنین در نوشتن کتاب‌های «زمین مهم است»، «اقیانوس‌ها» و «تاریخ طبیعی (آفرینش)» همکاری داشته است.

تام جکسون، نویسندۀ کتاب‌های علمی است. او تحصیکردۀ جانورشناسی در دانشگاه بریستول انگلستان است و مدتی هم، به‌عنوان حفاظت‌گر و همچنین مراقب جانوران، در باغ‌وحش کار کرده است. از تام جکسون بیش از صد کتاب علمی منتشر شده است. او همچنین در نوشتن کتاب‌های علمی زیادی مشارکت داشته است.



دکتر بیا پرکس، نویسندۀ حوزۀ علم است. او تحصیلکردۀ رشتۀ جانورشناسی و همچنین دارای دکترای داروشناسی بالینی است. مقاله‌های بیا پرکس در مجله‌های «نیو ساینتیست» و «نیچر» منتشر شده‌اند.

دربارۀ ترجمۀ فارسی کتاب «دایره‌المعارف مصوّر دنیای میکروسکوپی»
کتاب «دایره‌المعارف مصوّر دنیای میکروسکوپی: رازگشایی از معجزه‌های دنیای مینیاتوری» با ترجمۀ کاوه فیض‌اللهی در انتشارات سایان منتشر شده است.
کاوه فیض‌اللهی، متولد 1356، روزنامه‌نگار حوزۀ علم، مترجم و جانورشناس ایرانی است. از ترجمه‌های او می‌توان به کتاب‌های «فلسفۀ پرندگان»، «تکامل شگفت‌انگیز»، «یاد جنگل دور: فرضیۀ ساوانا و انتخاب زیستگاه در انسان»، «در جست‌وجوی طبیعت: غریزۀ زیست‌گرایی»، «فلسفۀ زیست‌شناسی» و «چگونه گورخر راه‌راه شد و سایر داستان‌های داروینی من‌درآوردی» اشاره کرد.

ادامه keyboard_arrow_down