کتاب | کودک | کودک | آموزشی | دانشنامه مصور هنرمندان تاریخ ساز
دانشنامه مصور هنرمندان تاریخ ساز شابک: 9786008269960 358 صفحه 2100 گرم قطع: رحلی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 500 دانشنامه مصور هنرمندان تاریخ آنجلا ویکلز مریم انصاری کودک کودک آموزشی

15,750,000 ریال 22,500,000 ریال

ناشر: سایان

چاپ یکم

کتاب «دایره‌المعارف مصوّر هنرمندان تاریخ‌ساز»
شرح زندگی و معرفی آثار گروهی از بزرگترین نقاشان و مجسمه‌سازان جهان، از روزگاران قدیم تا دوران معاصر. کتاب «دایره‌المعارف مصوّر هنرمندان تاریخ‌ساز»، با عنوان اصلی Artists: Their Lives and Works، کتابی است که ما را با خود به تماشای تعدادی از مهمترین نقاشی‌ها و مجسمه‌های جهان می‌برد، ارزش و اهمیت این آثار را به ما می‌شناساند و ما را با خالقان آن‌ها نیز آشنا می‌کند.
کتاب «دایره‌المعارف مصوّر هنرمندان تاریخ‌ساز» خلاصه‌ و منتخبی جذاب از تاریخ نقاشی و هنرهای تجسمی، از عصر هنرمندان پیش از 1500 میلادی تا روزگار معاصر، است.
اگر دنبال بابی برای آشنایی اولیه با نقاشان و مجسمه‌سازان بزرگ جهان و دستاوردهای آن‌ها می‌گردید، کتاب «دایره‌المعارف مصوّر هنرمندان تاریخ‌ساز» کتابی مناسب برای شماست.
متن اصلی کتاب «دایره‌المعارف مصوّر هنرمندان تاریخ‌ساز» اولین بار در سال 2017 منتشر شده است.

مروری بر کتاب «دایره‌المعارف مصوّر هنرمندان تاریخ‌ساز»
چنانکه در مقدمۀ کتاب «دایره‌المعارف مصوّر هنرمندان تاریخ‌ساز» اشاره شده، این کتاب را شاید بتوان یک «موزه‌ی قابل حمل» توصیف کرد. در این موزه، منتخبی از تابلوها و مجسمه‌های دوره‌های مختلف تاریخ هنر گرد آمده و نیز شرح حالی مختصر و مفید از خالقان این تابلوها و مجسمه‌ها ارائه شده است.
کتاب «دایره‌المعارف مصوّر هنرمندان تاریخ‌ساز» هم نقاشان و مجسمه‌سازان بزرگ و آثار شاخص آن‌ها را، در متن زمانه‌ای که در آن زیسته‌اند، به ما معرفی می‌کند و هم ما را به وجوه هنری و دلایل اهمیت آن‌ها و آثارشان در تاریخ هنر توجه می‌دهد و سبک آن‌ها را به ما می‌شناساند.
کتاب «دایره‌المعارف مصوّر هنرمندان تاریخ‌ساز» می‌تواند فتح بابی باشد برای تحقیق و تدقیق و تفحص و کندوکاو بیشتر در تاریخ هنر و نقاشی‌ها و مجسمه‌های مهم و تاریخ‌ساز جهان.
در کتاب «دایره‌المعارف مصوّر هنرمندان تاریخ‌ساز» اگرچه تمرکز اصلی بر غرب است اما هنرمندان غیرغربی و آثارشان نیز مورد توجه قرار گرفته‌اند.
کتاب «دایره‌المعارف مصوّر هنرمندان تاریخ‌ساز» از مقدمه و هفت فصل تشکیل شده است. فصل‌های هفت‌گانۀ کتاب «دایره‌المعارف مصوّر هنرمندان تاریخ‌ساز» عبارتند از: «هنرمندان پیش از 1500»، «هنرمندان قرن شانزدهم»، «هنرمندان قرن هفدهم»، «هنرمندان قرن هجدهم»، «هنرمندان قرن نوزدهم»، «هنرمندان اوایل قرن بیستم» و «هنرمندان 1945 تا امروز».
جوتو، دوناتلو، ساندرو بوتیچلی، هیرونیموس بوش، لئوناردو داوینچی، میکلانژ، تیسین، رافائل، هانس هولباین، پیتر بروگل پدر، ال گرکو، کاراواجو، پیتر پل روبنس، دیگو ولاسکس، رمبرانت، یان ورمیر، وانگ هویی، کاتسوشیکا هوکوسای، اوژن دلاکروا، گوستاو کوربه، ادوارد مانه، ادگار دگا، پل سزان، اگوست رودن، کلود مونه، آنری روسو، پل گوگن، ونسان ون گوگ، گوستاف کلیمت، ادوارد مونک، واسیلی کاندینسکی، آنری ماتیس، پیت موندریان، پاول کله، پابلو پیکاسو، ادوارد هاپر، آمدئو مودیلیانی، مارک شاگال، جورجیا اوکیف، رنه ماگریت، هنری مور، آلبرتو جاکومتی، مارک روتکو، سالوادور دالی، فریدا کالو، فرانسیس بیکن، جکسن پالک، برنار بوفه، اندی وارهول، آنیش کاپور و تاکاشی موراکامی از جمله هنرمندانی هستند که در کتاب «دایره‌المعارف مصوّر هنرمندان تاریخ‌ساز» به شرح زندگی و معرفی و نمایش آثارشان پرداخته شده است.

دربارۀ ترجمۀ فارسی کتاب «دایره‌المعارف مصوّر هنرمندان تاریخ‌ساز»
کتاب «دایره‌المعارف مصوّر هنرمندان تاریخ‌ساز» با ترجمۀ مریم انصاری و یاسر مالی در انتشارات سایان منتشر شده است.
مریم انصاری، متولد 1368، مترجم ایرانی است. از ترجمه‌های او می‌توان به کتاب‌های «فرار از جلسه» و «استعداد هرگز کافی نیست» اشاره کرد.

یاسر مالی، متولد 1358 در سبزوار، مترجم، مؤلف و پزشک ایرانی، با تخصص بیماری‌های کودکان، است. مالی همچنین ویراستاری کتاب‌های پزشکی و روزنامه‌نگاری را در کارنامۀ کاری خود دارد. او زمانی سردبیر مجلات «نظام‌پزشکی»، «پیک تندرستی» و «همشهری خانواده» بوده است.
همکاری با مجلۀ «داستان همشهری» از دیگر فعالیت‌های یاسر مالی است. او رتبۀ اول طنز و شعر جشنوارۀ نشریات دانشجویی کشور را هم کسب کرده است.
از ترجمه‌های یاسر مالی می‌توان به کتاب «مغز» اشاره کرد. از او اثری تألیفی هم با عنوان «سرگذشت پزشکی در ایران» منتشر شده است. این کتاب، کارِ مشترک یاسر مالی و احسان رضایی است.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم