هرس شابک: 9786002298263 188 صفحه 199 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 2000 نسیم مرعشی علوم انسانی ادبیات داستان ایرانی

1,360,000 ریال 1,600,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ سی و ششم

هَرَس
داستان خانواده‌ای که بر اثر جنگ از هم می‌پاشد. وقایع رمان هَرَس، نوشته نسیم مرعشی، در جنوب ایران و در سالهای پس از جنگ اتفاق می‌افتد. رمان درباره خانواده‌ای است که بر اثر جنگ دچار فروپاشی شده و این فروپاشی به دلیل آسیب روحی و روانی‌ای است که بر نوال، شخصیت زن این رمان، وارد می‌شود و باعث آن هم جنگ و بحرانها و نابسامانی‌های برآمده از دل آن است. نوال، بر اثر این آسیب روحی و روانی، شوهر و فرزندانش را گذاشته و رفته است و رسول، شوهر نوال، در جستجوی اوست تا برش گرداند و کانون خانواده را دوباره شکل بدهد. در این میان پای رازی نیز وسط می‌آید که به تدریج گره از آن گشوده می‌شود. در بخشی از رمان می‌خوانید: «... به سمت نخلستان می‌رفتند. تهِ روستا. روستا نه کوچه داشت نه خیابان. جا به جا خانه‌هایی بود که گاهی نظمی ناقص آن‌ها را پشت هم چیده بود و تصویر دوری از کوچه می‌ساخت. انگار دلیلی برای این چیدمان وجود داشته که دیگر نبود. انگار خانه‌های دیگری این روستا را کامل می‌کرده‌اند که یک شب ناگهان از روی زمین محو شدند.
رسول جلو می‌رفت و به خانه‌ها نگاه می‌کرد. جلوِ درِ هر کدام هزاران پشه‌ی ریز پرده‌ای توری‌مانند درست کرده بودند که بی‌باد موج می‌خورد. جلوِ کسی را می‌گرفتند انگار. غریبه‌ای، نامحرمی. هیچ زنی نبود. انگار غیر از آن سه‌ نفر هیچ موجود زنده‌ای زیر این آسمان نفس نمی‌کشید...»
رمان هَرَس در نشر چشمه منتشر شده است.
درباره نویسنده: نسیم مرعشی (- 1362)، داستان‌نویس، روزنامه‌نگار و فیلمنامه‌نویس ایرانی.
رتبه گودریدز: 3/89 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده