کتاب | دانش | سلامت | ورزش | یک بازی دو نیمه ای
یک بازی دو نیمه ای شابک: 9786002298287 326 صفحه 216 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 بازی نیمه کارنل سندوس رضا شجیع علی نامدار آزادگان دانش سلامت ورزش

323,000 ریال 380,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ دوم

یک بازی دونیمه‌ای: فوتبال، تلویزیون، جهانی‌سازی
پژوهشی در زمینه فوتبال و تأثیرات و تحولات تاریخی آن و پیوند میان فوتبال و تلویزیون. کارنل سندوس در کتاب «یک بازی دونیمه‌ای: فوتبال، تلویزیون، جهانی‌سازی» فوتبال را در متن مدرنیته و از منظر فرهنگی و اجتماعی و تاریخی و با رویکردی مبتنی بر نشانه‌شناسی مورد بررسی قرار داده و به تشریح چند‌‌و‌‌چونِ فرهنگ هواداریِ فوتبال و چگونگی شکل‌گیری این فرهنگ پرداخته است. پژوهش سندوس در این کتاب بیش از هر چیز ماهیتی اجتماعی و جامعه‌شناختی دارد، اما او در این پژوهش صرفاً به مباحث نظری حوزه جامعه‌شناسی بسنده نکرده و ضمن گریز زدن به حوزه‌های دیگر و پیوند این حوزه‌ها به یکدیگر، مدتی را نیز میان هواداران فوتبال گذرانده تا با مشاهدات میدانی بر غنای کارِ پژوهشی و تحلیلی خود بیفزاید. در این کتاب فوتبال صرفاً یک ورزش نیست، بلکه پدیده‌ای است مرتبط با عرصه‌های دیگر، از سیاست گرفته تا اقتصاد و فرهنگ و دیگر حوزه‌هایی که هر یک به نحوی با فوتبال در پیوند هستند.
کتاب از مقدمه و سه بخش با عنوانهای «هواداری فوتبال و مصرف»، «اشاعه‌ی فرهنگی و اجتماعی فوتبال» و «فوتبال و پست‌مدرنیته» تشکیل شده است. «عملکردهای هواداری و مصرف»، «هواداری، هویت و خودبازتابی»، «سیاست فوتبال»، «فوتبال و جهانی‌سازی فرهنگی»، «فوتبال، عقلانیت ابزاری و استانداردسازی» و «تلویزیون، فوتبال و فراواقعیت» موضوعاتی هستند که در بخشهای مختلف این کتاب به آنها پرداخته شده است.
کتاب «یک بازی دونیمه‌ای: فوتبال، تلویزیون، جهانی‌سازی» با ترجمه رضا شجیع و علی نامدار آزادگان و مقدمه‌ای از رضا شجیع در نشر چشمه منتشر شده است.

ادامه keyboard_arrow_down