کتاب | علوم انسانی | شعر و نثر | شعر معاصر فارسی | دیوان اشعار فروغ فرخزاد - جیبی
دیوان اشعار فروغ فرخزاد - جیبی شابک: 978964602627 456 صفحه 342 گرم قطع: جيبی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 دیوان اشعار فروغ فرخزاد جیبی فروغ فرخزاد علوم انسانی شعر و نثر شعر معاصر فارسی

210,000 ریال 280,000 ریال

ناشر: مروارید

چاپ سوم

دیوان اشعار فروغ فرخزاد
مجموعه دفترهای شعر فروغ فرخزاد در یک کتاب. فروغ فرخزاد یکی از چند چهره مطرح و تأثیرگذار شعر نوِ ایران است و نامش همواره، در کنار نام‌هایی چون نیما یوشیج، احمد شاملو، مهدی اخوان ثالث و سهراب سپهری، به عنوان یکی از طلایه‌دارانِ شعر مدرن ایران می‌آید. فروغ بعد از انتشار سه دفتر شعر، سرانجام با دفتر «تولدی دیگر» به زبان و سبک خاص خود در شعر دست یافت. با «تولدی دیگر»، او وارد مرحله‌ای تازه شد و شعرش، هم به لحاظ اندیشه و هم به لحاظ سبک، تشخص یافت. فروغ آن‌قدر عمر نکرد که کشف‌های شاعرانه‌اش را به اوج پختگی برساند. اما همان شعرهایی که از دوران پوست‌اندازی شعر او و آغاز وسعت‌یافتن جهان شعری‌اش باقی مانده دستاوردی مهم در شعر معاصر ایران است. شعر فروغ فرخزاد در این دوره شعری بود که به زبانی ساده از جزئیات ملموس و تنش‌های زندگی شهری مدرن به مسائلی هستی‌شناختی نقب می‌زد و در پشت ظاهر ساده‌اش پیچیدگی‌ای نهفته بود.
در «دیوان اشعار فروغ فرخزاد» همه دفترهای شعر فروغ، به نام‌های «اسیر»، «دیوار»، «عصیان»، «تولدی دیگر» و «ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد»، یک‌جا گرد آمده‌اند. این کتاب به کوشش بهروز جلالی و با مقدمه‌ای از او، با عنوان «فروغ در قلمرو شعر و زندگی»، در انتشارات مُروارید منتشر شده است. کتاب همچنین شامل اشعاری است که احمد شاملو، مهدی اخوان ثالث، سهراب سپهری و سیاوش کسرایی در سوگ فروغ فرخزاد سروده‌اند.
درباره نویسنده: فروغ فرخزاد (1345 – 1313)، شاعر و فیلمساز ایرانی و تهیه‌کننده فیلم.
رتبه گودریدز: 4/15 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down