کتاب | هنر | هنر | سینما و تئاتر | تاریخ سینمای ایتالیا
تاریخ سینمای ایتالیا شابک: 9789643698812 176 صفحه 220 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 تاریخ سینمای ایتالیا ماریو وردونه چنگیز صنیعی هنر هنر سینما و تئاتر

245,000 ریال 350,000 ریال

ناشر: افق

چاپ دوم

کتاب تاریخ سینمای ایتالیا
کتاب تاریخ سینمای ایتالیا دارای 20 فصل است که به معرفی سینماگران و آثار برجسته آنان می‌پردازد. قسمت اصلی کتاب، تاریخ 100 سال سینمای ایتالیا یعنی از آغاز 1894 تا 1994 را بیان می‌کند. در واقع از تولد سینماتوگراف آغاز می‌شود و تا عصر حاضر، ادامه پیدا می‌کند. نویسنده برای تکمیل تاریخ سینمای ایتالیا، یعنی از سال 1994 تا 2007 از کتاب تاریخ سینمای ایتالیا نوشته «پائول روسو» استفاده کرده است. بهتر است بدانید: «ماریو وردونه» نویسنده کتاب، بنیان‌گذار کرسی تاریخ سینما در دانشگاه‌های ایتالیا بوده است.
درقسمتی از کتاب می‌خوانیم:
اگر از نئورئالیسم حرف می‌زنیم باید در کنار روسلینی از ویتوریو دسیکا نام ببریم همان‌طور که از چزاره زاواتینی. یکی کارگردان و بازیگر و دیگری خالق بعضی از مهم‌ترین فیلم‌های نئورئالیستی. این‌ها ساده و دلنشین، احساسات انسانی ایتالیایی‌ها را توصیف کردند و بازنمایاندند. اگر حضور بازیگران غیرحرفه‌ای را از ویژگی‌های نئورئالیسم بدانیم، ویتوریو دسیکا از زمان فیلم‌های دوازه‌ی‌ بهشت (زائران درلورد) شوشا (پسرک واکسی) استاد عمومیت بخشیدن به این روش بود. در آن زمان روسلینی کشتی سفید را از روی ایده‌ی فرانچسکو روبرتیس با سبکی مستندگرایانه ساخته بود. در رم، شهر بی‌دفاع هم دو بازیگر حرفه‌ای یعنی آلدو فابریتسی و آننا مانیانی با لهجه‌ی رمی حرف می‌زدند. ویتوریو دسیکا (1974 - 1901) در ابتدا هنرپیشه بود و بعد کارگردان شد. او هنرپیشه‌ای جذاب بود که وجدان اجتماعی و سلامت را به هنر بازیگری افزود..» «کتاب تاریخ سینمای ایتالیا» توسط «چنگیز صنیعی» به فارسی برگردانده شده است.
درباره نویسنده: ماریو وردونه ( 1917 ـ 2009 ) نویسنده، کارگردان، استاد تاریخ
رتبه گودریدز:

ادامه keyboard_arrow_down