پسر عیسا شابک: 9786002292674 116 صفحه 133 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 عیسا دنیس جانسون پیمان خاکسار علوم انسانی ادبیات ادبیات آمریکا

221,000 ریال 260,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ چهارم

پسرِ عیسا
یازده داستان به هم پیوسته از دنیس جانسون. پسرِ عیسا یکی از مطرح‌ترین آثار جانسون است. در این کتاب جامعه آمریکا از نگاه طبقه فرودست و حاشیه‌ای این جامعه تصویر شده است. خشونت و بزه و خلافکاری در جامعه آمریکا از درونمایه‌های اصلی مجموعه پسرِ عیسا است. راوی تمام داستانهای مجموعه یک نفر است و داستانها چنان به هم پیوسته‌اند که عده‌ای این کتاب را رمان دانسته‌اند. داستانهای کتاب عبارتند از: «تصادف موقع هیچ‌هایک»، «دو مرد»، «آزاد به قید وثیقه»، «داندان»، «کار»، «اورژانس»، «ازدواج چرک»، «مرد دیگر»، «ساعت شاد»، «دستان بی‌لرزش در بیمارستان عمومی سیاتل» و «خانه‌ی بِوِرلی».
آنچه می‌خوانید قسمتی است از داستان «دو مرد» از این مجموعه: «مبنای تشکیل گروه سه‌نفره ما یک اشتباه بود، یک سوء‌تفاهم که هنوز عیان نشده بود و بنابراین ما همچنان باهم رفیق بودیم و کافه می‌رفتیم و گپ می‌زدیم. معمولاً این ائتلاف‌های غلط، یک‌روزه یا حداکثر یک و نیم‌روزه بر باد می‌روند ولی این یکی یک سال و خُرده‌ای دوام آورده بود. یک روز وقتی داشتیم از داروخانه‌ای سرقت می‌کردیم یکی‌مان زخمی شد و ما دو نفر او را خونین‌ومالین جلو درِ بیمارستانی رها کردیم. دستگیر شد و پیوند رفاقت‌مان گسست. بعداً به قید ضمانت آزادش کردیم و الان هم تبرئه شده. ولی ما سینه‌های‌مان را شکافته بودیم و قلب‌های ترسوی‌مان را برایش به نمایش گذاشته بودیم و بعد از چنین چیزی دیگر نمی‌شود دوستی را ادامه داد.»
پسرِ عیسا با ترجمه پیمان خاکسار در نشر چشمه منتشر شده است.
درباره نویسنده: دنیس جانسون (2017 – 1949)، داستان‌نویس، شاعر، خبرنگار‌، سناریست و ناداستان‌نویسِ آمریکایی.
رتبه گودریدز: 4/10 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down