کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات آمریکا | اتحادیه ی ابلهان
اتحادیه ی ابلهان شابک: 9786002292742 468 صفحه 580 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 2000 اتحادیه ابلهان جان کندی پیمان خاکسار علوم انسانی ادبیات ادبیات آمریکا

3,230,000 ریال 3,800,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ سی و سوم

اتحادیه‌ی ابلهان
معروف است که قرون وسطا یکی از تاریک‌ترین اعصار تاریخ اروپاست، اما ایگنیشس، قهرمان آرمانگرای فلسفه‌بافِ چاق و تنبل و خرابکار و دردسرآفرین رمان اتحادیه‌ی ابلهان، چنین عقیده‌ای ندارد. او که متخصص قرون وسطاست و در این باره کلی کتاب خوانده و تحقیق کرده، از عصر روشنگری و مدرنیته متنفر است. جان کندی تول در اتحادیه‌ی ابلهان با خلق ایگنیشس یک شخصیت کمیک ماندگار و محبوب در تاریخ داستان آمریکایی خلق کرده است؛ شخصیتی که مجسمه‌‌اش در نیواورلینز، زادگاه جان کندی تول و نیز زادگاه شخصیت داستانش و جایی که وقایع رمان در آن اتفاق می‌افتد، ساخته و نصب شده است تا یاد و خاطره‌اش همواره زنده بماند. اتحادیه‌ی ابلهان کمدی‌ای است در هجو آمریکا و جامعه آمریکایی و آنچه فرهنگ و زندگی آمریکایی می‌نامیم. این رمان، با خلق شخصیت‌هایی یکی از یکی عجیب و غریب‌تر و دیوانه‌تر و در رأس همه‌شان خود ایگنیشس، قهقهه‌ای زده است به جامعه مصرفی آمریکا و نمادها و وجوه گوناگون این جامعه.
اگرچه در زمان حیات جان کندی تول هیچ ناشری حاضر نشد این رمان را چاپ کند و دست آخر نویسنده از فرطِ ناامیدی از چاپ کتابش خودکشی کرد، اما بعد از مرگِ او، وقتی رمان با تلاش و پیگیری و ممارست مادرش سرانجام چاپ شد، سروصدا کرد و آن را شاهکار خواندند و ناشرانی را که از چاپش امتناع کرده بودند به باد سرزنش گرفتند و رمان در غیاب نویسنده‌اش برنده جایزه پولیتزر شد.
رمان اتحادیه‌ی ابلهان با ترجمه و مقدمه پیمان خاکسار در نشر چشمه منتشر شده است.
درباره نویسنده: جان کندی تول (1969 – 1937)، داستان‌نویس آمریکایی.
رتبه گودریدز: 3/89 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down