کتاب | علوم انسانی | نظریه و نقد ادبی | نقد ادبی | دایره المعارف مصور رمان های تاریخ ساز
دایره المعارف مصور رمان های تاریخ ساز 256 صفحه 1600 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1000 دایره المعارف مصور رمان تاریخ جان مولان الهام شوشتری‌زاده علوم انسانی نظریه و نقد ادبی نقد ادبی

14,000,000 ریال 20,000,000 ریال

ناشر: سایان

چاپ یکم

کتاب «دایره‌المعارف مصور رمان‌های تاریخ‌ساز»
بی‌شمار اطلاعات جذاب و خواندنی همراه با تصویر درباب بی‌شمار رمان کلاسیک و مدرن تاریخ ادبیات جهان. کتاب «دایره‌المعارف مصور رمان‌های تاریخ‌ساز»، با عنوان اصلی Great Novels: The Worlds Most Remarkable Fiction Explored and Explained، یک کتاب مرجع خواندنی و تماشایی و جذاب دربارۀ رمان و تاریخ رمان است.
اگر رمان‌خوان هستید و دوست دارید از پشت صحنۀ رمان‌های مشهور و مطرح تاریخ ادبیات جهان، از روزگاران قدیم تا عصر مدرن، سردرآورید و بدانید این رمان‌ها چطور و در چه زمانه‌ای و تحت تأثیر چه شرایطی پدید آمده‌اند کتاب «دایره‌المعارف مصور رمان‌های تاریخ‌ساز» خوراک شماست.
کتاب «دایره‌المعارف مصور رمان‌های تاریخ‌ساز» همچنین مرجعی مفید برای کسانی است که تازه می‌خواهند وارد وادی قصه‌نویسی شوند و دوست دارند از طرز کار و منابع الهام نویسندگانی که رمان‌هایی ماندگار و بزرگ و مطرح خلق کرده‌اند باخبر شوند و جزئیاتی درباب چندوچون نوشته‌شدن شاهکارهای تاریخ رمان بدانند.
کتاب «دایره‌المعارف مصور رمان‌های تاریخ‌ساز» همچنین یک موزۀ کوچک و جمع‌وجور تاریخ رمان است که در آن تصاویری از دست‌نویس‌های رمان‌های بزرگ و مشهور و مهم و چاپ‌های اول بسیاری از این رمان‌ها و همچنین تصاویری از شخصیت‌هایی که منبع الهام نویسندگان در خلق شخصیت‌های داستانی بوده‌اند ارائه شده است.
متن اصلی کتاب «دایره‌المعارف مصور رمان‌های تاریخ‌ساز» اولین بار در سال 2022 منتشر شده است.

مروری بر کتاب «دایره‌المعارف مصور رمان‌های تاریخ‌ساز»
سروانتس چگونه و در چه شرایط و زمانه‌ای «دن‌کیشوت» را خلق کرد؟ راسکلنیکف چگونه در تخیل داستایفسکی بزرگ نقش بست و از رمان «جنایت و مکافات» سردرآورد؟ انگلستان عصر ویکتوریا چگونه در رمان‌های جین آستین بازتاب یافت؟ جهان هزارتویی کافکا ریشه در کجا داشت؟ کتاب «دایره‌المعارف مصور رمان‌های تاریخ‌ساز» به این پرسش‌ها و بسیار پرسش دیگر دربارۀ رمان‌های بزرگ و مشهور و مهم و نویسندگانشان پاسخ می‌دهد و ما را در پشت صحنۀ شگفت‌انگیز این رمان‌ها می‌گرداند.
کتاب «دایره‌المعارف مصور رمان‌های تاریخ‌ساز» یک تاریخ رمان فشرده و مصور است که جزئیاتی خواندنی و جذاب را درباب بسیاری از رمان‌های شاخص کلاسیک و مدرن و نویسندگانشان و چگونگی خلق این رمان‌ها در اختیار ما می‌گذارد.
در کتاب «دایره‌المعارف مصور رمان‌های تاریخ‌ساز» همچنین تصاویری از نسخه‌های دست‌نویس و پیش‌نویس‌های پُر از خط‌خوردگی رمان‌های مطرح آمده و نیز تصاویری از شخصیت‌های واقعی که با الهام از آن‌ها بعضی شخصیت‌های مشهور داستانی خلق شده‌اند.
کتاب «دایره‌المعارف مصور رمان‌های تاریخ‌ساز» همچنین حاوی نمودارهایی است که در آن‌ها نام شخصیت‌های رمان‌ها و روابط و نسبت‌هایشان با یکدیگر درج شده است.
در کتاب «دایره‌المعارف مصور رمان‌های تاریخ‌ساز» همچنین از زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی و فکری و تاریخی و سیاسی پیدایش رمان‌هایی که موضوع این کتاب هستند سخن رفته تا دریابیم هر رمانی در چه زمینه‌ای و تحت تأثیر چه شرایطی خلق شده است.
کتاب «دایره‌المعارف مصور رمان‌های تاریخ‌ساز» به معرفی رمان‌های شاخص نقاط مختلف جهان، از بدو پیدایش رمان تا عصر حاضر، می‌پردازد. اولین و قدیمی‌ترین رمانی که در این کتاب به آن پرداخته شده «حکایت گِنجی» موراساکی شیکیبو و آخرین رمان «راه‌آهن زیرزمینی» کالسون وایت‌هِد است.
رمان‌های «دُن‌ کیشوت» سروانتس، «رابینسون کروزو» از دانیل دفو، «کاندید» ولتر، «تریسترام شندی» لارنس استرن، «غرور و تعصب» جین آستین، «فرانکنشتاین» مری شلی، «سرخ و سیاه» استاندال، «بابا گوریو» از بالزاک، «جین ایر» شارلوت برونته، «بلندی‌های بادگیر» امیلی برونته، «موبی‌دیک» هرمان ملویل، «مادام بوواری» گوستاو فلوبر، «آرزوهای بزرگ» چارلز دیکنز، «جنایت و مکافات» داستایفسکی، «میدل‌مارچ» جورج الیوت، «آنا کارنینا» از تالستوی، «پرتره‌ی یک بانو» از هنری جیمز، «ماجراهای هکلبری فین» مارک تواین، «بودنبروک‌ها» از توماس مان، «عصر معصومیت» ادیت وارتن، «اولیس» جیمز جویس، «محاکمه» فرانتس کافکا، «خورشید همچنان می‌دمد» ارنست همینگوی، «به سوی فانوس دریایی» ویرجینیا وولف، «خشم و هیاهو» از ویلیام فاکنر، «مردِ بی‌خاصیت» روبرت موزیل، «سفر به انتهای شب» لویی‌فردینان سلین، «سبکی تحمل‌ناپذیر هستی» میلان کوندرا، «خانه‌ی ارواح» ایزابل آلنده، «سرگذشت ندیمه» از مارگارت اَتوود، «دلبند» تونی موریسون، «ذرت سرخ» مو یان، «سرگذشت پرنده‌ی کوکی» هاروکی موراکامی، «خدای چیزهای کوچک» آرونداتی روی، «ذرات بنیادی» میشل وِلبِک، «برف» اورهان پاموک، «هرگز رهایم مکن» کازوئو ایشی‌گورو و «دوست نابغه‌ی من» اِلنا فرانته از جمله رمان‌هایی هستند که در کتاب «دایره‌المعارف مصور رمان‌های تاریخ‌ساز» از آن‌ها سخن رفته است.

دربارۀ ترجمۀ فارسی کتاب «دایره‌المعارف مصور رمان‌های تاریخ‌ساز»
کتاب «دایره‌المعارف مصور رمان‌های تاریخ‌ساز» با ترجمۀ الهام شوشتری‌زاده در انتشارات سایان منتشر شده است.
الهام شوشتری‌زاده، متولد 1360، مترجم ایرانی است. او دارای فوق‌لیسانس مدیریت فناوری اطلاعات از دانشگاه علامه طباطبایی است.
از ترجمه‌های الهام شوشتری‌زاده می‌توان به کتاب‌های «آخرین اغواگری زمین: پناه بردن به هنر، شعر و کلمه»، «روایت و کنش جمعی: چرا فراخوان‌های اجتماعی و سیاسی به داستان نیاز دارند»، «دانشنامه مصور دایناسور»، «وقت چای در اطراف جهان»، «لنگرگاهی در شن روان: شش مواجهه با سوگ و مرگ» و «رها و ناهشیار می‌نویسم: هنر جستارنویسی» اشاره کرد.
شوشتری‌زاده همکاری با نشریۀ «حرفه: هنرمند» را نیز در کارنامۀ کاری خود دارد.

ادامه keyboard_arrow_down