تب بشکه شابک: 9786002533340 192 صفحه 206 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 بشکه دیوید سداریس علی مجتهدزاده علوم انسانی ادبیات ادبیات آمریکا

637,500 ریال 850,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ دوم

تب بشکه
Barrel Fever

دیوید سداریس از آن دسته نویسندگانی است که در کار طنزپردازی‌اش بسیار جدی است! سبک فکاهی منحصربه‌فرد او و علاقه‌اش به مسائل روزمرۀ زندگی طبقۀ متوسط، او را جزء نویسندگانی قرار داده که خوانندگان بی‌شماری بی‌درنگ با آثارش ارتباط برقرار کرده و در عین لذت بردن از طنز نکته‌پردازانه‌اش، با فضا و شخصیت‌های او نیز همذات‌پنداری می‌کنند. بیهوده نیست که مجلۀ «تایم» او را طنزپرداز محبوب آمریکایی‌ها خوانده و نشریۀ «اکونومیست» نیز وی را یکی از بامزه‌ترین نویسندگان در قید حیات می‌داند.
داستان‌های کتاب «تب بشکه»، که علی مجتهدزاده آن را به فارسی ترجمه کرده است، مثل تیغی برنده بر پیکر مشکلات اجتماعی معاصر جامعۀ آمریکا و جنبه‌های گسترده و گاه غریب فرهنگی آن فرود می‌آید. سداریس با آن زبان شاد و سبکبالش، فراز و فرودهای گاه سیاه و تراژیک داستان‌ها را به چشم بر هم زدنی، به موقعیتی کمیک مبدل می‌کند، آن هم بی‌ آنکه خواننده مبدأ تلخ چنین موقعیتی را فراموش کند. همذات‌پنداری خواننده با شخصیت‌های داستان‌های «تب بشکه»، او را بر این بستر کمیک/تراژیک ساختۀ دست نویسنده سوار می‌کند و تا آخرین صفحۀ کتاب هم لبخند بر لبانش می‌نشاند و هم عمیقاً به فکر فرو می‌برد.

دربارۀ نویسنده: دیوید سداریس (1956 م.)، نویسنده و طنزپرداز صاحب سبک آمریکایی، صاحب آثاری مانند «کالیپسو»

رتبۀ گودریدز: 8/3 از 5

ادامه keyboard_arrow_down