کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | روان کاوی | زبان از یاد رفته
زبان از یاد رفته شابک: 9789646542044 296 صفحه 348 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 550 زبان رفته اریک فروم ابراهیم امانت علوم انسانی روانشناسی روان کاوی

1,575,000 ریال 2,100,000 ریال

ناشر: مروارید

چاپ شانزدهم

زبان از یاد رفته: درک و تعبیر رویا، داستانهای کودکان، اساطیر
کتابی درباره زبان سمبولیک. اریک فروم در کتاب «زبان از یاد رفته: درک و تعبیر رویا، داستانهای کودکان، اساطیر» از زبان سمبولیک به عنوان ویژگی مشترک رویا، داستانهای کودکان، اسطوره‌ و نیز داستان مدرن سخن می‌گوید و می‌کوشد چگونگی درک زبان سمبولیک را به زبانی ساده و به دور از پیچیدگی‌های فنی به مخاطبان عادی بیاموزد. به اعتقاد فروم «زبان سمبولیک زبانی است مستقل و شاید بتوان آن را تنها زبان جهانی و همگانی نژاد انسان تلقی کرد». فروم معتقد است که آموختن این زبان انسان‌ها را در شناخت بهتر خودشان یاری می‌کند. او در این کتاب از منظری روانکاوانه به ادبیات و اساطیر و آیین‌ها می‌نگرد و آن‌ها را بر اساس زبان سمبولیک و تلقی خود از این زبان تفسیر می‌کند و از نظریات یونگ و فروید درباره رویا نیز سخن می‌گوید.
کتاب بر مبنای سخنرانی‌های فروم درباره زبان سمبولیک تنظیم شده و دارای پیشگفتار، مقدمه و شش بخش است به نام‌های: «ماهیت زبان سمبولیک»، «ماهیت رویاها»، «فروید و یونگ»، «تاریخچه تعبیر رویا»، «هنر تعبیر رویا» و «زبان سمبولیک در اساطیر، قصه‌های کودکان، مراسم مذهبی و داستانها».
در بخش پایانی این کتاب اسطوره اودیپ، اسطوره خلقت، قصه کلاه‌قرمزی، آداب و رسوم روز سبت و رمان «محاکمه» کافکا بر اساس زبان سمبولیک تفسیر شده‌اند.
کتاب «زبان از یاد رفته: درک و تعبیر رویا، داستانهای کودکان، اساطیر» با ترجمه دکتر ابراهیم امانت در انتشارات مُروارید منتشر شده است.
درباره نویسنده: اریک فروم (1980 – 1900)، روانشناس اجتماعی، روانکاو، جامعه‌شناس و فیلسوف آلمانی - امریکایی.
رتبه گودریدز: 3/81 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down