کتاب | کودک | کودک | آموزشی | کیف کلاس اولی کتاب اولی
کیف کلاس اولی کتاب اولی شابک: 9782001002795 1488 صفحه 2830 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 کلاس اولی کتاب اولی مژگان کلهر جمعی از نویسندگان کودک کودک آموزشی

8,385,000 ریال 11,180,000 ریال

ناشر: افق

چاپ یکم

کیف کلاس‌اوّلی کتاب‌اوّلی، به‌قلم جمعی از نویسندگان
یک کوله‌پشتی پر از کتاب برای کلاس‌اوّلی‌ها. «کیف کلاس‌اوّلی، کتاب‌اوّلی» شامل سری کامل کتاب‌هایی است که قبلاً به‌صورت تک‌تک با عنوان «کلاس‌اوّلی، کتاب‌اوّلی» برای بچه‌های اول دبستان منتشر می‌شدند.
مجموعه‌ای که تحت عنوان «کلاس‌اوّلی، کتاب‌اوّلی» منتشر شده‌، شامل کتاب‌هایی برای پرورش مهارت‌ کتاب‌خوانی در کودکانی است که تازه یادگیری خواندن و نوشتن را شروع کرده‌اند.
در مجموعۀ «کلاس‌اوّلی، کتاب اوّلی» گروهی از نویسندگان کتاب کودک و نوجوان، با همکاری گروهی از تصویرگران، کتاب‌هایی فراهم آورده‌اند که با کمک قصه‌هایی ساده و مناسب سنّ کلاس‌اوّلی‌ها و تصویرهایی مرتبط با این قصه‌ها، مهارت‌ روان‌خوانی را در آن‌ها پرورش می‌دهد.
کتاب‌های مجموعۀ «کلاس اوّلی، کتاب اوّلی» طوری طراحی شده‌اند که بتوانند نقش کتاب‌هایی کمکی را در کنار کتاب‌ فارسی اوّل دبستان ایفا کنند و علاقه و ذوق کتاب‌خوانی و مهارت آن را، از همان ماه‌های اول باسواد شدن کودکان، در آن‌ها پدید آورند و پرورش دهند و تقویت کنند.
در «کیف کلاس‌اوّلی، کتاب‌اوّلی» کتاب‌هایی عرضه شده‌اند که می‌توانند بچه‌های اول دبستان را به کتاب‌خوانی علاقه‌مند کنند و شوق کتاب‌خوانی را از همان آغاز سوادآموزی در آن‌ها برانگیزند.
در توضیح پشت جلد کتاب‌های مجموعۀ «کلاس اوّلی، کتاب اوّلی» دربارۀ این مجموعه و هدف آن آمده است: «کلاس اول دبستان فرصتی طلایی برای کتاب‌خوان‌شدن کودکان ماست، درحالی‌که کتاب درسی برای پرورش مهارت روان‌خوانی و کتاب‌خوانی کودکان کافی نیست. اگر می‌خواهید کودک کلاس‌اولی‌تان از همان ماه‌های اول لذت باسوادشدن را بچشد، از معجزه‌ی داستان‌خوانی غافل نشوید.
با مجموعه‌ی کلاس‌اولی، کتاب‌اولی کلید کتاب‌خوان‌شدن کلاس‌اولی‌ها در دست شماست.»
کار تألیف کتاب‌هایی را که در «کیف کلاس‌اوّلی، کتاب‌اوّلی» ارائه شده‌اند، گروهی از نویسندگان کتاب کودک برعهده داشته‌اند که از جملۀ آن‌ها می‌توان به مژگان کلهر و آتوسا صالحی اشاره کرد.

مروری بر مجموعۀ «کلاس‌اوّلی، کتاب‌اوّلی»
آن‌چه در کتاب‌های مجموعۀ عرضه‌شده در «کیف کلاس‌اوّلی، کتاب‌اوّلی» مدّ نظر قرار گرفته، جذاب کردن کتاب‌خوانی برای کودکانی است که تازه وارد وادی سوادآموزی شده‌اند و دارند الفبا را یاد می‌گیرند.
نویسندگان و تصویرگران مجموعه کتاب‌های «کلاس‌اوّلی، کتاب‌اوّلی» در تألیف و تصویرگری این کتاب‌ها سعی کرده‌اند شیوه‌هایی را به کار گیرند که بچه‌های کلاس‌اوّلی را هرچه‌بیشتر جذب کتاب‌ خواندن کنند و ذوق و مهارت کتاب‌خوانی را در آن‌ها پرورش دهند. آن‌ها، برای رسیدن به این مقصود، در کتاب‌های مجموعۀ «کلاس‌اوّلی، کتاب‌اوّلی» از جذابیت قصه و روایتگری و نیز جذابیت‌های بصری استفاده کرده‌اند و با آمیزه‌ای از قصه و تصویر، در شکلی که برای بچه‌های کلاس‌اوّلی ساده و جذاب و قابل درک باشد، حروف الفبا و نیز جمله‌خوانی و متن‌خوانی را به آن‌ها آموزش داده‌اند.
کتاب‌های «کیف کلاس‌اوّلی، کتاب‌اوّلی» چنانکه پیش‌تر نیز اشاره شد، حکم کتاب‌هایی کمکی و مکمل را برای کتاب فارسی اول دبستان دارند. از همین‌رو این مجموعه، براساس درس‌های کتاب فارسی اول دبستان، تقسیم‌بندی و سطح‌بندی و به پنج سطح تقسیم شده است.
کتاب‌هایی از «کیف کلاس‌اوّلی، کتاب‌اوّلی» که در سطح اول این مجموعه جای می‌گیرند، مخصوص کودکان نوسوادی هستند که درس‌های 1 تا 5 کتاب فارسی اول دبستان را تمام کرده‌اند و می‌خواهند کلمه‌خوانی و جمله‌خوانی را تمرین کنند.
کتاب‌های سطح دوم مجموعۀ «کلاس‌اوّلی، کتاب‌اوّلی» هماهنگ با درس‌های 6 تا 10 کتاب فارسی اول دبستان طراحی شده‌اند.
سطح سوم مجموعۀ «کلاس‌اوّلی، کتاب‌اوّلی» با درس‌های 11 تا 13 کتاب فارسی اول دبستان هماهنگ است و سطوح چهارم و پنجم این مجموعه هم، به‌ترتیب، براساس درس‌های 14 تا 18 و درس‌های 19 تا 22 کتاب فارسی اول دبستان طراحی شده‌اند.
از جمله کتاب‌های «کیف کلاس‌اوّلی، کتاب‌اوّلی» می‌توان به کتاب «سارا نترس» به قلم مژگان کلهر و تصویرگری غزاله بیگدلو، کتاب «کبوتر راننده» به قلم لاله جعفری و تصویرگری ویدا کریمی و کتاب «ببر در تور» به قلم آتوسا صالحی و تصویرگری ویدا کریمی اشاره کرد.
مجموعۀ «کلاس‌اوّلی، کتاب‌اوّلی» در 40 مجلد از طرف واحد کودک مؤسسه‌ی نشر افق منتشر و در کوله‌پشتی به مخاطبان عرضه شده است.

ادامه keyboard_arrow_down