کتاب | علوم انسانی | جامعه شناسی | عمومی | ده پرسش از دیدگاه جامعه شناسی
ده پرسش از دیدگاه جامعه شناسی شابک: 9789643124977 368 صفحه 420 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1650 پرسش دیدگاه جامعه شناسی جوئل شارون منوچهر صبوری علوم انسانی جامعه شناسی عمومی

2,324,000 ریال 2,800,000 ریال

ناشر: نشر نی

چاپ بیست و دوم

ده پرسش از دیدگاه جامعه‌شناسی
پرسشهایی هستند مربوط به انسان و زندگی اجتماعی او، که نوع بشر از دیرباز با آنها درگیر بوده و هنوز هم با آنها درگیر است. معنای آزادی، دلیل نابرابری‌های اجتماعی، دلیل تیره‌بختی انسانها و پرسش از امکان ایجاد دگرگونی اجتماعی پرسشهایی از این دست هستند. این پرسشها تاریخ انقضا ندارند و این‌طور می‌نماید که تا جوامع بشری حی و حاضرند چنین پرسشهایی هم مطرح باشند. جوئل شارون در کتاب «ده پرسش از دیدگاه جامعه‌شناسی» ده پرسش اساسی در حوزه جامعه‌شناسی را مطرح کرده و با پرداختن به این ده پرسش و پاسخ به آنها مبانی جامعه‌شناسی را معرفی کرده و توضیح داده است. شارون در این کتاب، از منظر علم جامعه‌شناسی، به پرسشهای بنیادین بشر درباره زندگی اجتماعی و دیدگاههای جامعه‌شناسان کلاسیک و جدید درباره این پرسشها پرداخته است.
کتاب از پیش‌گفتار، مقدمه، ده بخش و یک پی‌گفتار تشکیل شده است. عنوان هر یک از بخشهای کتاب یکی از ده پرسشی است که در این کتاب مطرح شده‌ است. این پرسشها عبارتند از: «جامعه‌شناسان چگونه جامعه را مطالعه می‌کنند؟»، «معنای انسان‌بودن چیست؟»، «چگونه جامعه به‌وجود می‌آید؟»، «چرا مردم در جامعه نابرابرند؟»، «چرا به آنچه می‌کنیم اعتقاد داریم؟»، «آیا انسان‌ها آزادند؟»، «چرا همه نمی‌توانند مانند ما باشند؟»، «چرا تیره‌بختی در جهان وجود دارد؟»، «آیا فرد به‌راستی دگرگونی ایجاد می‌کند؟» و «آیا جامعه‌شناسی مهم است؟».
عنوان پی‌گفتار کتاب نیز این پرسش است که «آیا باید درباره افراد به تعمیم بپردازیم؟».
کتاب «ده پرسش از دیدگاه جامعه‌شناسی» با ترجمه و مقدمه منوچهر صبوری در نشر نی منتشر شده است.
درباره نویسنده: جوئل شارون (2018 – 1939)، استاد و پژوهشگر جامعه‌شناسی اهل امریکا.
رتبه گودریدز: 3/79 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down