کتاب | علوم انسانی | تاریخ | تاریخ جهان | فرمانده ونزوئلای هوگو چاوز
فرمانده ونزوئلای هوگو چاوز شابک: 9786004053037 408 صفحه 665 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1100 فرمانده ونزوئلای هوگو چاوز روری کارول بیژن اشتری علوم انسانی تاریخ تاریخ جهان

468,750 ریال 625,000 ریال

ناشر: ثالث

چاپ دوم

فرمانده: ونزوئلای هوگو چاوز
کتابی جذاب و خواندنی که از زندگی «هوگو چاوز» رهبر ونزوئلا روایتی فوق‌العاده را برای خواننده بیان می‌کند. اثر به زندگی و سیاست‌های «هوگو چاوز» در زمان رئیس جمهوری او و چگونگی اجرای برنامه‌هایش در کشور می‌پردازد. موفقیت‌ها و ناکامی‌های چاوز، همراه با اتفاقاتی که در ونزوئلا رخ داده است بر جذابیت بیشتر کتاب افزوده است. تا آنجا که نیویورک تایمز درباره اثر نوشته: «پرتره زنده و جانداری از یک پدیده جدید آمریکای لاتین؛ دیکتاتوری برآمده از صندوق آرا. مارکز چند سال پیش به درستی گفت: دیکتاتور تنها چهره اسطوره‌ای است که آمریکای لاتین تاکنون تولید کرده است.» بهتر است بدانید: «روری کارل» نویسنده کتاب، خبرنگار گاردین بود که، حدود 8 سالی در کاراکاس اقامت داشت و اخبار ونزوئلا را برای گاردین تهیه می‌کرد. در کتاب «فرمانده: ونزوئلای هوگو چاوز» او علاوه بر تحقیق و پژوهش با چند نفر از سیاستمداران و افرادی دیگر از قشرهای مختلف اقتصادی و اجتماعی گفتگوهایی داشته است. مجموع گفتگوها و مشاهدات خود در طی چند سال را در قالب کتابی خواندنی نوشته است.
در قسمتی از مقدمه کتاب می‌خوانیم:
«موقعی که هواپیمای نیروی هوایی ونزوئلا در آسمان هاوانا اوج گرفت، به سمت جنوب چرخید و از فراز کارائیب غرق در مهتاب گذشت تا در کاراکاس فرود آید، نزدیک نیمه شب بود.گابریل گارسسیا مارکز با قلم و دفترچه یادداشتی در دست در کنار هوگئ چاوز نشسته بود.از حیث ظاهر شباهت کمی بین این دو مرد وجود داشت...» «بیژن اشتری» کتاب «فرمانده: ونزوئلای هوگو چاوز» را برای علاقه‌مندان به فارسی ترجمه کرده است.
درباره نویسنده: روری کارول، نویسنده آمریکایی ایرلندی تبار
رتبه گودریدز:4 از 5

ادامه keyboard_arrow_down