کتاب | علوم انسانی | فلسفه | اندیشه و تفکر | تئاتر فلسفه
تئاتر فلسفه شابک: 9789641851615 552 صفحه 620 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 350 تئاتر فلسفه میشل فوکو نیکو سرخوش افشین جهاندیده علوم انسانی فلسفه اندیشه و تفکر

1,494,000 ریال 1,800,000 ریال

ناشر: نشر نی

چاپ نهم

تئاتر فلسفه: گزیده‌ای از درس‌گفتارها، کوتاه‌‌نوشت‌ها، گفت‌و‌گوها و...
منتخبی از نوشته‌ها و گفتارهای میشل فوکو. «تئاتر فلسفه» صحنه نمایش بعضی از اساسی‌ترین دیدگاهها و دلمشغولی‌های فلسفی یکی از مهمترین فیلسوفان قرن بیستم است. در این صحنه خود فوکو است که به ایفای نقش می‌پردازد و دیدگاههایش را در قالب مقاله و سخنرانی و کوتاه‌نوشت و گفت‌وگوها و درس‌گفتارهایی بیان می‌کند. او در این کتاب از فیلسوفان و متفکران مورد علاقه‌اش سخن می‌گوید و نیز از یکی از کلیدی‌ترین مفاهیمی که در آثارش به آن پرداخته است، یعنی مفهوم قدرت. در «تئاتر فلسفه» با میشل فوکو همراه می‌شویم و به دنیای ذهنی او و نیز دنیای فیلسوفان و متفکران دیگری که فوکو از آنها گفته و نوشته است سفر می‌کنیم و از دریچه چشم فوکو به جهان آن فیلسوفان و متفکران و نیز به جهان فکری خود فوکو می‌نگریم.
کتاب از بیست و دو گفته و نوشته از میشل فوکو تشکیل شده است که عبارتند از: «نیچه، فروید، مارکس»، «اندیشه‌ی خارج»، «مؤلف چیست؟»، «تئاتر فلسفه»، «نیچه، تبارشناسی، تاریخ»، «حلقه‌های تور قدرت»، «گفتمان را نباید... فهمید»، «پیش‌گفتار چاپ انگلیسیِ ضد – اُدیپ: کاپیتالیسم و شیزوفرنی»، «زندگی آدم‌های بدنام»، «حکومت‌مندی»، «نقد چیست؟»، «تولد زیست – سیاست»، «مصلحت دولت»، «آیا اندیشیدن مهم است؟»، «حقیقت، قدرت و خود»، «تکنولوژی سیاسی افراد»، «تکنیک‌های خود»، «سوژه و قدرت»، «هرمنوتیک سوژه»، «در باب تبارشناسی اخلاق: مروری بر کار در حال انجام»، «پیش‌گفتار کاربرد لذت‌ها» و «حیات: تجربه و علم».
کتاب «تئاتر فلسفه: گزیده‌ای از درس‌گفتارها، کوتاه‌‌نوشت‌ها، گفت‌و‌گوها و...» با ترجمه نیکو سرخوش و افشین جهاندیده در نشر نی منتشر شده است.
درباره نویسنده: میشل فوکو (1984 – 1926)، فیلسوف، مورخِ عقاید و اندیشه‌ها، فعال سیاسی و منتقد ادبی فرانسوی.

ادامه keyboard_arrow_down