کتاب | هنر | هنر | تاریخ هنر | چیستی هنر
چیستی هنر شابک: 9789643129576 177 صفحه 213 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 چیستی نایجل واربرتن مهتاب کلانتری هنر هنر تاریخ هنر

813,400 ریال 980,000 ریال

ناشر: نشر نی

چاپ نهم

چیستیِ هنر
هنر در قرن بیستم با تحولاتی بنیادین رو‌به‌رو شد. این تحولات برآمده از تغییر نگرش فلسفی و زیبایی‌شناختی به هنر و تردیدهای جدی در تعریف‌های مرسوم از اثر هنری بود. آثار هنری مدرن از فلسفه‌‌هایی تازه در باب چیستی هنر حکایت داشتند. مسئله هنر در قرن بیستم موضوعی است که نایجل واربرتن در کتاب «چیستیِ هنر» به آن پرداخته است. این کتاب، چنانکه واربرتن در پیش‌گفتار آن توضیح می‌دهد، «بررسی چند تلاش مهم فلسفی برای پاسخ به مسئله هنر در قرن بیستم» است. واربرتن در این کتاب به سراغ چند نظریه مهم فلسفی درباره هنرهای تجسمی رفته و ضمن مواجهه با این نظریات، فرضیه خود را نیز درباره چیستی هنر بیان کرده است. او در مقام یک فیلسوف و نظریه‌پرداز بحث خود در این زمینه را با استدلال و مثال پیش می‌برد و در پی آن است که کتابش تا جای ممکن موجز و در عین حال مفید باشد.
«چیستیِ هنر» اگرچه از فلسفه هنر بحث می‌کند، اما خواندن و درک مباحث مطرح شده در آن نیازمند داشتن دانش فلسفی نیست. چنانکه واربرتن در پیش‌گفتار کتاب اشاره کرده است، هر کس که آشنایی اندکی با هنر داشته باشد می‌تواند این کتاب را بخواند و از مباحث مطرح شده در آن سردرآورد.
کتاب از پیش‌گفتاری با عنوان «هنر و فلسفه» و پنج فصل تشکیل شده که عبارتند از: «فرم معنادار»، «بیان احساس»، «شباهت‌های خانوادگی»، «بسترهای نهادی» و «حالا چی؟».
کتاب «چیستیِ هنر» با ترجمه مهتاب کلانتری در نشر نی منتشر شده است.
درباره نویسنده: نایجل واربرتن (- 1962)، فیلسوف بریتانیایی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم