کتاب | علوم انسانی | نظریه و نقد ادبی | نقد ادبی | گفت و گوهای برگزیده آیندگان
گفت و گوهای برگزیده آیندگان شابک: 9789644163562 172 صفحه 204 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 330 گوهای برگزیده آیندگان سیروس علی نژاد علوم انسانی نظریه و نقد ادبی نقد ادبی

160,000 ریال 200,000 ریال

ناشر: آگاه

چاپ دوم

گفت‌وگوهای برگزیده آیندگان
پانزده گفت‌وگو با اهالی فرهنگ ایران، آن هم با سرآمدان این عرصه که هر یک بیش و کم سهمی مهم در ساختن فضای فرهنگی ایرانِ دهه‌های چهل و پنجاه داشته‌اند. همین ویژگی است که کتاب گفت‌وگوهای برگزیده آیندگان را به سندی ماندگار از بخشی از یک روزگار بدل می‌کند.
سیروس علی‌نژاد در گفت‌وگوهای برگزیده آیندگان با دستچین کردن مصاحبه‌هایی که بین سالهای 1347 تا 1352 با چهره‌های فرهنگی آن روزگار که بیشترشان اهالی هنر و ادبیات و از افراد شاخص این عرصه‌ها هستند انجام شده و در روزنامه آیندگان به چاپ رسیده بوده مجموعه‌ای خواندنی فراهم آورده است که هنوز هم می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد.
حسین زنده‌روی، بازیگران نمایش شهر قصه، احسان نراقی، بیژن مفید، عباس جوانمرد، جهانگیر افکاری، صادق چوبک، جلال ستاری، بهرام صادقی، حمید سمندریان، پرویز کیمیاوی، محسن وزیری‌مقدم، داراب دیبا، مرتضی ممیز و احمدعلی رجایی کسانی هستند که گفت‌وگو با آنها در این کتاب منتشر شده است.
بین کسانی که نام‌شان در این گفت‌وگوها به عنوان گفت‌وگوکننده ذکر شده به نام‌هایی بر می‌خوریم که خود از افراد نام‌آشنا و مشهور هستند. از این جمله است نادر ابراهیمی که مصاحبه‌اش با بازیگران نمایش شهر قصه در این کتاب چاپ شده و نصرت رحمانی که گفت‌وگوی خواندنی‌اش با صادق چوبک را با عنوان درازنای سه شب پرگو در این کتاب می‌خوانید؛ گفت‌وگویی که رحمانی با چیره‌دستی آن را به روایتی جذاب و هنرمندانه بدل کرده است.
گفت‌وگوهای برگزیده آیندگان را انتشارات آگاه منتشر کرده است.
درباره گردآورنده: سیروس علی‌نژاد (- 1324)، روزنامه‌نگار ایرانی.
رتبه گودریدز: 33/2 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده