کتاب | هنر | هنر | سینما و تئاتر | بوی کافور عطر یاس
بوی کافور عطر یاس شابک: 9789644161696 328 صفحه 372 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 2200 کافور زاون قوکاسیان هنر هنر سینما و تئاتر

80,000 ریال 100,000 ریال

ناشر: آگه

چاپ یکم

بوی کافور، عطر یاس
بهمن فرمان‌آرا از فیلمسازان مطرح سینمای ایران است؛ کارگردانی که یکی از مهمترین اقتباس‌های سینمایی تاریخ سینمای ایران را در کارنامه کاری خود دارد که همان اقتباس او از رمان معروف شازده احتجاب هوشنگ گلشیری است؛ اقتباسی که حاصل‌اش فیلم شازده احتجاب بود که مورد توجه و تحسین منتقدان قرار گرفت. فرمان‌آرا همچنین قصه کوتاه معصوم اول گلشیری را نیز دستمایه اقتباس سینمایی قرار داد که حاصل آن فیلم سایه‌های بلند باد بود. او بعد از سایه‌های بلند باد سالها از سینمای ایران غایب بود و فیلمی نساخت و بعد از این غیاب طولانی دوباره با فیلم بوی کافور، عطر یاس به سینمای ایران بازگشت.
زاون قوکاسیان در کتاب بوی کافور، عطر یاس ضمن آوردن متن این فیلمنامه در کتاب، مجموعه‌ای فراهم آورده است از نقد آثار بهمن فرمان‌آرا و گفت‌وگو با او تا از مجموع این‌ها تصویری از بهمن فرمان‌آرا و سینمای او و دنیایی که او در فیلم‌های خود ترسیم کرده به دست دهد.
بوی کافور، عطر یاس کتابی است در سه بخش؛ در بخش اول این کتاب فیلمنامه بوی کافور، عطر یاس فرمان‌آرا آمده است، بخش دوم شامل نقدهایی است که بر آثار او نوشته شده است و بخش سوم و پایانی کتاب هم به گفت‌وگو با بهمن فرمان‌آرا اختصاص دارد.
کتاب بوی کافور، عطر یاس با عنوان فرعی مروری بر آثار بهمن فرمان‌آرا و چند گفت‌وگو به کوشش زاون قوکاسیان در نشرِ آگه منتشر شده است.
درباره مؤلف: زاون قوکاسیان(1393 – 1329)، فیلمساز ایرانیِ ارمنی‌تبار و منتقد و مدرس سینما.
رتبه گودریدز: 83/3 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده