کتاب | هنر | هنر | سینما و تئاتر | هالیوود پست مدرن
هالیوود پست مدرن شابک: 9786009840649 360 صفحه 316 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 هالیوود مدرن کیث بوکر وحید اله موسوی هنر هنر سینما و تئاتر

400,000 ریال 500,000 ریال

ناشر: نشر بان

چاپ دوم

هالیوود پست‌مدرن
واکاوی پست‌مدرنیسم در سینما و به خصوص سینمای آمریکا با اتکا به دیدگاه‌های فردریک جیمسون درباره پست‌مدرنیسم؛ کیث بوکر در کتاب هالیوود پست‌مدرن به تجلیات پست‌مدرنیسم در فیلم‌های عمدتا آمریکایی دهه 1950 به بعد پرداخته است.
از دیدگاه فردریک جیمسون رویکرد نوستالژیک و التقاطی‌ای که پست‌مدرنیسم به گذشته دارد گذشته را از تاریخ‌مندی تهی می‌کند و این همان چیزی است که سرمایه‌داری متأخر خواهان آن است. کیث بوکر در کتاب هالیوود پست‌مدرن با همین رویکرد پست‌مدرنیسم را در سینما واکاوی می‌کند.
بوکر در فصل اول کتاب به تکه‌تکه‌شدگی فرم و روایت در سینمای پست‌مدرن و نیز به پدیده سینمای هایپرلینک می‌پردازد.
در فصل دوم نوستالژی به عنوان شیوه‌ای رایج در سینمای پست‌مدرن مورد بررسی قرار می‌گیرد.
موضوع فصل سوم نیز نوستالژی است. بوکر در این فصل وجهی از نوستالژی را مد نظر قرار داده است که به فیلم‌هایی درباره فیلم‌های پیشین مربوط می‌شود؛ مثل بازسازی تکه‌هایی از یک یا چند فیلم که در گذشته ساخته شده‌اند در فیلمی جدید.
تلویزیون و ربط آن با سینمای پست‌مدرن و نیز جمع‌بندی بوکر از دیدگاهش درباره التقاط در سینمای پست‌مدرن موضوع فصل چهارم کتاب است.
در فصل پایانی نیز یافته‌های فصل‌های پیشین جمع‌بندی شده‌اند.
در کتاب هالیوود پست‌مدرن به فیلم‌های زیادی ارجاع داده شده که از جمله آنها می‌توان به فیلم‌های ای برادر کجایی؟، مخمل آبی ، رقصنده در تاریکی ، زلیگ و پالپ فیکشن اشاره کرد.
هالیوود پست‌مدرن با ترجمه وحیداله موسوی در نشرِ بان منتشر شده است.
درباره نویسنده: کیث بوکر (- 1953)، نویسنده و پژوهشگر در زمینه‌های ادبیات، فرهنگ عامه، فیلم، تلویزیون و نظریه ادبی و فرهنگی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم