کتاب | علوم انسانی | نظریه و نقد ادبی | نقد ادبی | پرسه ها و پرسش ها: مجموعه ی مقاله
پرسه ها و پرسش ها: مجموعه ی مقاله شابک: 9789643291952 392 صفحه 387 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 220 پرسه پرسش مجموعه مقاله داریوش آشوری علوم انسانی نظریه و نقد ادبی نقد ادبی

1,400,000 ریال 1,750,000 ریال

ناشر: آگه

چاپ ششم

پَرسه‌ها و پرسش‌ها
داریوش آشوری اندیشمندی است با دغدغه‌های متنوع و گسترده. او در آثارش، چه در قالب تألیف و چه ترجمه، حوزه‌های گوناگون و گسترده‌ای از فرهنگ و اندیشه را کاویده است که از ادبیات تا فلسفه و نمایش و ... را شامل می‌شود. کتاب پَرسه‌ها و پرسش‌ها نمودی از این دغدغه‌های متنوع و گسترده داریوش آشوری است؛ کتابی شامل بیست و نُه مقاله در باب اشخاص فرهنگی ایرانی و جهان و موضوعات گوناگون. مقالات این کتاب در یک بازه زمانی چهل ساله نوشته شده‌اند و قبل از گردآوری در این کتاب در نشریات مختلف و نیز در اینترنت منتشر شده بوده‌اند.
کتاب از دیباچه و سه بخش به نامهای «چهره‌ها»، «گشت – و – گذار» و «نقد – و – نظر» تشکیل شده است. بیست و نُه مقاله کتاب در این سه بخش تنظیم شده‌اند و عبارتند از: «جلالِ آلِ احمد»، «با خلیلِ ملکی در واپسین سال‌های زندگی‌اش»، «با ساعدی و بی او»، «یادِ نادرِ افشارِ نادری»، «وفایِ به عهد (در بزرگداشت محمدحسنِ لطفی)»، «صدیقی مردِ اخلاق، مردِ علم، مردِ سیاست»، «تروتسکی در آینه‌یِ خود»، «ویتگنشتاین، شوریده‌سرِ منطقی»، «مارتین هایدگر»، «یادِ احمدِ فردید»، «انسان و هنرهایِ نمایشی»، «رصدخانه»، «نیچه و ایران»، «معمّایِ حافظ»، «رندی و نظربازی»، «فارسی، دری، تاجیکی»، «گفتار و گفتمان»، «تراژدیِ روشنفکریِ ما»، «هویتِ ملّی و پروژه‌یِ ملت‌سازی»، «از شمایل به تصویر»، «انسان و اُنس»، «فرهنگِ هزاره»، «سخنی درباره‌ی فرهنگ‌نویسیِ دو زبانه»، «فرهنگِ بزرگِ سخن»، «معمّایِ بوفِ کور»، «تبارشناسیِ روشنفکریِ ما»، «حافظ به روایتِ عباسِ کیارستمی»، «چرا رواداری؟» و «داستان تنوین».
پَرسه‌ها و پرسش‌ها در نشر آگه منتشر شده است.
درباره نویسنده: داریوش آشوری (- 1317)، نویسنده، اندیشمند، زبان‌شناس و مترجم ایرانی.
رتبه گودریدز: 3/41 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down