کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات ایتالیا | گورستان پراگ
گورستان پراگ شابک: 9789643344740 674 صفحه 543 گرم قطع: پالتوئی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1250 گورستان پراگ اومبرتو اکو فریبا ارجمند علوم انسانی ادبیات ادبیات ایتالیا

2,948,000 ریال 3,685,000 ریال

ناشر: روزنه

چاپ ششم

گورستان پراگ
اومبرتو اکو استاد نقب زدن به تاریخ و آمیختن آن به تخیل است. گاهی در رمان‌هایش سراغ تاریخ دور می‌رود که نتیجه‌اش می‌شود رمان معروف نام گل سرخ و گاهی هم از تاریخ نزدیک‌تر تکه‌ها و موضوعاتی ناب و شگفت را برای داستان‌پردازی برمی‌گزیند. او ژانرها و گونه‌های مختلف روایی از ژانرهای عامه‌پسند مثل آثار پلیسی و فانتزی و علمی – تخیلی تا گونه‌های غیر عامه‌پسند را خوب می‌شناسد و به جز این‌ها بی‌شمار کتاب دیگر در موضوعات گوناگون خوانده و می‌توان گفت نویسنده‌ای است غرق کتاب‌ها و متن‌ها و این در آثار داستانی‌اش به خوبی نمود یافته است.
گورستان پراگ ماحصل نقب زدن اکو به بخشی از تاریخ قرن نوزدهم اروپاست. اکو تأکید کرده است که جز راوی این رمان باقی آنچه در آن می‌خوانیم عین حقیقت است.
گورستان پراگ رمانی است پر از رمز و راز و موقعیت‌های غریب، پر از توطئه‌ و دسیسه و زد و بندهای مخفی؛ رمانی که خواننده‌اش را به هزارتویی غریب و هراسناک در قرن نوزدهم می‌برد. اکو در این رمان سازمان‌های مخفی اروپای قرن نوزدهم و فراماسونرها و توطئه‌های آن روزگار را دستمایه داستان خود قرار داده است.
رمان در قالب یادداشت روزانه و خاطره‌نگاری روایت می‌شود و راوی آن یک راوی عجیب و غریب و شخصیتی نامتعارف است.
گورستان پراگ ششمین رمان اومبرتو اکو است. این رمان در سال 2012 نامزد دریافت جایزه بهترین رمان خارجی روزنامه ایندیپندنت شده است.
گورستان پراگ با ترجمه فریبا ارجمند در انتشارات روزنه منتشر شده است.
درباره نویسنده: اومبرتو اکو(2016 – 1932)، نشانه‌شناس، فیلسوف، متخصص قرون وسطی، منتقد ادبی و رمان‌نویس ایتالیایی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم