کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات آمریکا | هیچ کس مثل تو مال اینجا نیست
هیچ کس مثل تو مال اینجا نیست شابک: 9789643626167 88 صفحه 120 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 2000 اینجا نیست میراندا جولای فرزانه سالمی علوم انسانی ادبیات ادبیات آمریکا

297,500 ریال 350,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ ششم

هیچ‌کس مثل تو مال این‌جا نیست
ساده، واقعی و در عین حال عجیب. میراندا جولای در داستانهای مجموعه «هیچ‌کس مثل تو مال این‌جا نیست» به خلوت آدمهای تنهای خیالبافی می‌رود که در عین اینکه معمولی به نظر می‌رسند اما وقتی در دنیایشان دقیق‌تر می‌شویم و خیالهایشان را می‌کاویم می‌بینیم که چندان هم معمولی نیستند. شخصیتهای داستانهای او آشنا و در عین حال غریبه‌اند، چرا که جولای با روایت‌هایی آمیخته به طنز آنها را از پوسته آشنایشان بیرون می‌آورد و وجوه غریبشان را در متن زندگی روزمره نمایان می‌کند.
اینک سطرهایی از داستان «تیم شنا» از این مجموعه: «به آب تشت‌ها نمک می‌زدم چون می‌دانستم خوب است که آب‌نمک توی دماغ آدم برود. آخر احتمال می‌دادم که اتفاقی آب برود توی دماغ شاگردها. به‌شان نشان دادم که چه‌طور دماغ و دهان‌های‌شان را وارد آب کنند و چه‌طور نفس بکشند. بعد رفتیم سراغ پاها و بازوها. خودم می‌دانستم که آن شرایط برای شنا یاد گرفتن ایده‌آل نیست. اما به‌شان گفتم شناگران المپیک هم در مواقعی که استخر دوروبرشان نباشد به همین روش تمرین می‌کنند. بله بله بله دروغ می‌گفتم اما به این دروغ احتیاج داشتیم چون ما چهار نفر بودیم که کف آشپزخانه دراز کشیده بودیم و با سروصدا پا می‌زدیم، انگار عصبانی و بی‌قرار باشیم، انگار ناامید و سرخورده باشیم اما نخواهیم بروز بدهیم. باید از طریق کلمات قوی و محکم، ارتباط‌مان را با شنا تقویت می‌کردیم.»
مجموعه داستان «هیچ‌کس مثل تو مال این‌جا نیست» با ترجمه فرزانه سالمی در نشر چشمه منتشر شده است.
درباره نویسنده: میراندا جولای (- 1974)، فیلمساز، فیلمنامه‌نویس، خواننده، بازیگر، داستان‌نویس و هنرمند امریکایی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده