کتاب | هنر | هنر | سینما و تئاتر | از وسترن اسپاگتی تا عصر نوستالژی: تاریخ سینمای ایتالیا
از وسترن اسپاگتی تا عصر نوستالژی: تاریخ سینمای ایتالیا شابک: 9786002298164 230 صفحه 276 گرم قطع: وزيری نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 وسترن اسپاگتی نوستالژی: تاریخ سینمای ایتالیا پیتر بوندانلا سامی آستان هنر هنر سینما و تئاتر

255,000 ریال 300,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ دوم

از وسترن اسپاگتی تا عصر نوستالژی (تاریخ سینمای ایتالیا)
سینمای ایتالیا سینمایی است متنوع با کارگردانانی بزرگ و خلاق و تأثیرگذار که این سینما را در ژانرهای مختلف بسط و گسترش داده‌اند و حتی در سینمای وسترن نیز که ژانر ویژه سینمای امریکاست بدعتی پدید آورده‌اند. «از وسترن اسپاگتی تا عصر نوستالژی» کتابی است که ما را با بخشی از تاریخ سینمای ایتالیا آشنا می‌کند. این کتاب، چنانکه در مقدمه ترجمه فارسی آن اشاره شده، در واقع ترجمه فصل‌های هفتم تا دوازدهم کتاب «تاریخ سینمای ایتالیا: از نئورئالیسم تا امروز»، نوشته پیتر بوندانلا، است. این بخش از کتاب به دوره‌هایی از سینمای ایتالیا و آثار تعدادی از کارگردانان مطرح ایتالیایی، نظیر سرجو لئونه و پازولینی و برتولوچی، اختصاص دارد. بوندانلا بررسی خود را در بستری تاریخی و سیاسی پیش برده و به ژانرهای مختلف در سینمای ایتالیا و زمینه پیدایش این ژانرها و تأثیرگذاری آن‌ها پرداخته است. او همچنین به اقتصاد سینمای ایتالیا و شیوه تولید و نمایش و توزیع فیلم در نظام سینمایی آن کشور اشاره کرده است.
کتاب شامل پیش‌گفتار و شش فصل است که عبارتند از: «به خاطر یک مشت پاستا: سرجو لئونه و وسترن اسپاگتی»، «اسطوره و مارکس: پی‌یر پائولو پازولینی و برناردو برتولوچی»، «سیاست و ایدئولوژی در سینمای معاصر ایتالیا»، «دوران معاصر و کمدی ایتالیایی جدید»، «سینمای ایتالیا در دهه‌ی هشتاد» و «سینمای ایتالیا وارد هزاره‌ی سوم میلادی می‌شود».
«از وسترن اسپاگتی تا عصر نوستالژی» با ترجمه و مقدمه سامی آستان در نشر چشمه منتشر شده است.
درباره نویسنده: پیتر بوندانلا (2017 – 1943)، منتقد فیلم، مورخ و پژوهشگر سینما و متخصص ادبیات تطبیقی اهل ایتالیا.
رتبه گودریدز: 4 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم