کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات آلمان | دوردست همین جاست و داستان های دیگر
دوردست همین جاست و داستان های دیگر شابک: 9789644485626 296 صفحه 352 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 دوردست همین جاست داستان دیگر زیگفرید لنتس حسن نقره چی علوم انسانی ادبیات ادبیات آلمان

1,000,000 ریال 1,250,000 ریال

ناشر: نیلوفر

چاپ یکم

دوردست همین‌جاست و داستان‌های دیگر
زیگفرید لنتس از نسل نویسندگان آلمانی بعد از جنگ جهانی دوم است؛ نویسندگانی که هم تجربه هولناک جنگ را از سر گذراندند و هم عواقب و تأثیرات آن را در جامعه آلمان پس از جنگ دیدند و با رویکردی نقادانه این تأثیرات را در داستانهایشان نشان دادند. لنتس در داستانهای مجموعه «دوردست همین‌جاست و داستان‌های دیگر» نیز که گزیده‌ای از داستانهای کوتاه اوست به جنگ و تأثیرات آن پرداخته است. جنگ از درونمایه‌های اصلی داستانهای این مجموعه است. لنتس در داستانهایش بخشی از تاریخ آلمان را به سرنوشت انسان و مسائل بنیادین بشری گره می‌زند. او از نسل نویسندگانی است که در آغاز کار نویسندگی‌شان متأثر از نویسندگان بزرگ آمریکایی مثل فاکنر و همینگوی بودند. مجموعه «دوردست همین‌جاست و داستان‌های دیگر» با پیشگفتاری از هلموت فریلینگ هاس همراه است. در این پیشگفتار لنتس نویسنده‌ای معرفی شده که «در داستان‌های کوتاه‌اش بسیار جسورتر از رمان‌هایش است.»
کتاب شامل بیست و دو داستان است به نامهای: «دوردست همین‌جاست»، «تخیّل مرگبار»، «شب در هتل»، «ملاقات بین دو ایستگاه»، «دونده»، «خانه‌ای تنها از عشق»، «هرکسی یک دفعه را می‌تواند»، «فیل شکسته»، «لوکاس، خدمتکار نرمخو»، «دژ»، «آقای مشاور»، «حال و هوای دریا»، «خطر برای بابانوئل‌ها»، «جشن در آلونک»، «پسر دیکتاتور»، «چشم‌پوشی»، «جشن تولد شش‌سالگی»، «چشم‌بند»، «آقا و خانم شین منتظر مهمان هستند»، «مرد مورد اطمینان ما»، «امتحان» و «پایان یک جنگ».
مجموعه «دوردست همین‌جاست و داستان‌های دیگر» با ترجمه حسن نقره‌چی در انتشارات نیلوفر منتشر شده است.
درباره نویسنده: زیگفرید لنتس (2014 – 1926)، داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، نمایشنامه‌نویس، نویسنده کتابهای کودکان و جُستارنویس آلمانی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده