کتاب | علوم انسانی | نظریه و نقد ادبی | آموزش نویسندگی | راهنمای کوچک برای نوشتن درباره ی فیلم ها
راهنمای کوچک برای نوشتن درباره ی فیلم ها شابک: 9786227858457 260 صفحه 300 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 700 راهنمای کوچک برای نوشتن درباره فیلم تیموتی کوریگان مهسا رضوی علوم انسانی نظریه و نقد ادبی آموزش نویسندگی

1,105,000 ریال 1,300,000 ریال

ناشر: گیلگمش_چشمه

چاپ پنجم

سیرِ حکمت در اروپا به ضمیمه "گفتار در روش" نوشته رنه دکارت
نخستین تاریخ فلسفه غرب به زبان فارسی، به همراه یکی از متون مهم و کلاسیک فلسفی. محمّدعلی فروغی در کتاب «سیرِ حکمت در اروپا به ضمیمه "گفتار در روش" نوشته رنه دکارت» برای اولین بار مخاطبان فارسی‌زبان را با سیر منظم و تاریخی فلسفه غرب آشنا می‌کند و افکار و اندیشه‌های فلاسفه غرب را از فلاسفه پیش از سقراط تا برگسن شرح می‌دهد. فروغی با دانشی که در ادبیات و زبان فارسی دارد در این کتاب برای اولین‌بار معادل‌هایی فارسی برای بسیاری از اصطلاحات و مفاهیم فلسفی غرب ساخته است، چرا که این اصطلاحات پیش از این در زبان فارسی رایج نبوده‌ و کاربردی نداشته‌اند و بنا بر این معادلی برای آنها نبوده است. فروغی در پاسخ به نیاز جامعه ایران که در زمان نگارش این کتاب تازه وارد دوران مدرن شده بود کوشیده است فلسفه غرب را با نثر و زبانی پاکیزه و روان و ساده توضیح دهد. کتاب همچنین با ضمیمه‌ای همراه است که ترجمه فروغی از یکی از مهمترین آثار فلسفی غرب یعنی «گفتار در روش راه بردن عقل» نوشته رنه دکارت را شامل می‌شود.
«سیرِ حکمت در اروپا به ضمیمه "گفتار در روش" نوشته رنه دکارت» کتابی سه جلدی است که در یک مجلد و به تصحیح و تحشیه امیرجلال‌الدّین اعلم و با پیشگفتاری از او در انتشارات نیلوفر منتشر شده است.
درباره نویسنده: محمّدعلی فروغی (1321 – 1254)، نویسنده، مصحح، مورخ روزنامه‌نگار، مترجم، سیاستمدار، دیپلمات و شاعر ایرانی، نماینده و رئیس مجلس و نخست‌وزیر ایران در دوره‌های مختلف، بنیانگذار و نخستین رئیس فرهنگستان ایران.

ادامه keyboard_arrow_down