دنیای سوفی شابک: 9789644480416 608 صفحه 682 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 2200 دنیای سوفی یوستین گوردر حسن کامشاد علوم انسانی ادبیات سایر کشورهای اروپا

2,252,500 ریال 2,650,000 ریال

ناشر: نیلوفر

چاپ سی‌ام

کتاب «دنیای سوفی» نوشته «یوستین گردر»
Sofies verden
کتاب «دنیای سوفی» نوشته «یوستین گردر» پیشنهاد جذاب و دلنشین ما به علاقه‌مندان مطالعه است. کتاب «دنیای سوفی» رمانی فلسفی و خواندنی است. افرادی هم که به فلسفه علاقه زیادی ندارند؛ از خواندن کتاب لذت می‌برند. کتاب با زبانی ساده و شیوا برای نوجوانان تاریخ فلسفه را بیان می‌کند. همچنین درباره هستی موضوعاتی طرح می‌کند که جالب توجه است. داستان «دنیای سوفی» مورد توجه بزرگسالان هم قرار گرفته است. بزرگسالان هم مانند نوجوانان از خواندن داستان پر رمز و راز «دنیای سوفی» لذت می‌برند.
داستان به گونه‌‌ای زیبا و جذاب در مسیر روایتش تاریخ فلسفه کل جهان را صورت‌بندی می‌کند. اما این صورت‌بندی با آموزش برای خواننده همراه است. طبقه‌بندی فیلسوفان بزرگ دنیا و نکاتی از آنان با نثری روان بیان می‌شود. «یوستین گردر» با داستان هیجان‌انگیزش خواننده را شگفت‌زده می‌‌کند. پرسش‌هایی که شاید برای نوجوانان بسیاری پیش آید و جوابی برایش نداشته باشند. اما خواندن داستان و جملات تأثیرگذارش برای پاسخ پرسش‌ها، می‌تواند کمک کننده باشد. خواننده کتاب، پس از خواندن داستان دوست دارد از فیلسوفان نام برده در کتاب بیشتر بداند. همین سبب مطالعه بیشتر برای دوستداران فلسفه را فراهم می‌کند.
ماجرای جذاب و عجیب کتاب «دنیای سوفی» خواننده را تا پایان داستان با خود همراه می‌سازد. قابل ذکر است از کتاب «دنیای سوفی» تا کنون فیلم و بازی رایانه‌ای هم ساخته شده است.
مروری بر کتاب «دنیای سوفی»
داستان کتاب «دنیای سوفی» درباره نوجوانی نروژی به نام سوفی آموندسن است. سوفی نزدیک پانزده سالگی است. نوجوانی پر انرژی و خلاق. از شخصی به نام آلبرتو ناکس نامه‌ها و نوارهای ویدئویی به دست سوفی می‌رسد. اما متن نامه‌های فرستاده شده به شخصی به نام هیلد مولر است. در نامه‌ها پرسش‌های جالب توجهی وجود دارد. پرسش‌هایی مانند اینکه «جهان چگونه به وجود آمده است؟» یا «آیا پس از مرگ حیات وجود دراد؟». از همه جالب‌تر و مهمتر برای سوفی پرسش «چگونه باید زیست؟» است. سوفی با این پرسش‌ها گیج شده است! او دختری عاشق حیوانات است که پاسخ این سوالات عجیب و غریب را نمی‌داند. سوفی در واقع حق دارد، زیرا این سوالات سرآغاز آموزش در تاریخ فلسفه است. نامه‌ها از یونان باستان، سقراط هم مطالبی را بیان می‌کنند. سوفی پس از اینکه چند نامه از آلبرتو دریافت کرد، او را ملاقات می‌کند. آنها به صحبت و گفتگو درباره فلیسوفان یونان باستان، امپراتوری روم، قرون وسطی، رنسانس و عصر روشنگری می‌پردازند. انقلاب‌های بزرگ و مسائل روز بشر از دیگر موارد گفتگوی سوفی با آلبرتو است. در پایان هم معما حلی می‌شود و نام ارسال کننده مشخص می‌شود. داستان به گونه‌ای جالب، توانسته سخنان مهم و با ارزش فیلسوفان مشهور در دنیا را بیان کند. فیلسوفانی که چند هزار سال قدمت دارند و مورد توجه نویسندگان زیادی قرار گرفته‌اند.
درباره «یوستین گردر» نویسنده کتاب «دنیای سوفی»
یوستین گردر نویسنده مشهور نروژی است. او در شهر اسلو پایتخت نروژ در خانواده‌ای تحصیل‌کرده چشم به جهان گشود. یوستین علاقه وافری به مطالعه و نوشتن داشت و او توانست در رشته الهیات و زبان اسکاندیناوی تحصیل کند. او به تدریس مشغول بود و متوجه شد کتابی با بیان ساده فلسفه برای مطالعه شاگردان جوانش وجود ندارد. همین امر سبب شد او مفاهیم فلسفی را روان و ساده بیان کند. یوستین گردر را نویسنده‌ای روشنفکر نامیده‌اند. او کتاب‌هایی از دید کودکان می‌نویسد که بسیار مورد توجه و استقبال خوانندگان قرار می‌گیرد. یوستین پس از نگارش داستان «دنیای سوفی» به طور تمام وقت به نوشتن پرداخت. از یوستین گردر هر چندسال یکبار کتابی به چاپ می‌رسد. یوستین علاوه بر نویسندگی در حمایت از حقوق بشر کوشش‌های بسیاری کرده است. او در سال 1977 به همراه همسرش جایزه سوفی را بنا نهادند. این جایزه هر ساله به حامیان محیط زیست و توسعه‌گران تقدیم می‌شود. به جز «دنیای سوفی» کتاب‌های دیگری از او مورد توجه نوجوانان قرار گرفته است. «راز فال ورق»، «دختر پرتقالی»، «دختر رهبر سیرک (مرد داستان‌فروش)»، «مایا»، «درون یک آینه درون یک معما»، «راز تولد»، «زندگی کوتاه است»، «سلام کسی اینجا نیست؟» «کتابخانه سحرآمیز بیبی بوکن» و «قصر قورباغه‌ها» از دیگر کتاب‌های یوستین گردر هستند. «راز فال ورق» نیز از دیگر کتاب‌های پر فروش یوستین گردر است.
درباره ترجمه فارسی کتاب «دنیای سوفی»
کتاب «دنیای سوفی» با عنوان اصلی Sofies world:( a novel about the history of philosophy‬)‎Sofies verden چهار بار به فارسی ترجمه شده است. نخستین ترجمه فارسی توسط «حسن کامشاد» بوده که بهترین ترجمه موجود در بازار است. ترجمه «حسن کامشاد» توسط نشر نیلوفر به چاپ رسیده است. نسخه صوتی و نسخه‌ای از کتاب با خط بریل هم برای نابینایان منتشر شده است.
کتاب «دنیای سوفی» یوستین تاکنون به 59 زبان در سراسر دنیا ترجمه شده و مورد استقبال فراوانی گرفته است.

رتبه کتاب دنیای سوفی در گودریدز: 3.93 از 5

ادامه keyboard_arrow_down