کتاب | هنر | هنر | سینما و تئاتر | چگونه کارگردانی کنیم: دستور زبان فیلم
چگونه کارگردانی کنیم: دستور زبان فیلم شابک: 9789644484049 680 صفحه 879 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 550 چگونه کارگردانی کنیم: دستور زبان فیلم دانیل آریخن عباس اکبری هنر هنر سینما و تئاتر

1,487,500 ریال 1,750,000 ریال

ناشر: نیلوفر

چاپ هشتم

چگونه کارگردانی کنیم (دستور زبان فیلم)
تصاویر چگونه برای ارائه به صورت یک فیلم سازماندهی می‌شوند؟ این موضوعی است که دانیل آریخُن در کتاب «چگونه کارگردانی کنیم (دستور زبان فیلم)» از آن سخن گفته است. این کتاب در واقع آموزش عملی فیلمسازی است. اصول و قواعد و تکنیک‌های روایتگری و هرآنچه آریخُن در این کتاب به عنوان دستور زبان فیلم مطرح می‌کند و سعی دارد آن را آموزش دهد، نه از بحث‌های صرفاً نظری بلکه از تجربه‌های عملی کارگردانان سینما اخذ شده است. تجربه‌هایی که به محک آزمایش گذاشته شده و کاربردی بودنشان اثبات شده است. آریخُن در این کتاب می‌کوشد فیلمسازانی را که تازه به وادی فیلمسازی گام نهاده‌اند به ساختن فیلمهایی بزرگ ترغیب کند و فوت و فن ساخت چنین فیلمهایی را با تمرکز بر جزئیات زبان تصویر و عناصر سازنده این زبان به آنها آموزش دهد.
کتاب شامل مقدمه و بیست و هشت فصل است و عنوانهای بعضی فصلهای آن عبارتند از: «زبان فیلم به مثابه یک نظام ارتباط بصری»، «اهمیت تدوین موازی»، «تعریف ابزار بنیادی»، «اصل مثلث»، «گفتگوی دونفره»، «گفتگوی سه ‌نفره»، «گفتگوی بین چهار یا بیش از چهار نفر»، «الگوهای تدوین برای صحنه‌های گفتگودار ساکن»، «ماهیت حرکت در سینما»، «حرکت در چارچوب پرده»، «حرکت ورود به نما و خروج از آن»، «استفاده از نماهای اصلی برای دربرگرفتن حرکات روی پرده»، «حل موقعیت‌های تدوینی مشکل»، «بیست قاعده بنیادی برای حرکت دوربین»، «حرکت پن دوربین»، «حرکت تراولینگ دوربین»، «صحنه‌های پرتحرک»، «تدوین در دوربین»، «تلفیق تکنیک‌ها» و «نقطه‌گذاری فیلم».
کتاب «چگونه کارگردانی کنیم (دستور زبان فیلم)» با ترجمه عباس اکبری در انتشارات نیلوفر منتشر شده است.

ادامه keyboard_arrow_down