سواد روایت شابک: 9786009801909 424 صفحه 465 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 سواد روایت اچ. پورتر ابوت رویا پور آذر نیما م. اشرفی علوم انسانی نظریه و نقد ادبی نقد ادبی

2,235,000 ریال 2,980,000 ریال

ناشر: اطراف

چاپ دوازدهم

سواد روایت
روایت مقوله‌ای صرفا داستانی و خیالی و کاملا جدا از زندگی واقعی نیست. ما در زندگی روزمره و در مواجهه با چیزها و شناخت‌شان همواره از روایت‌هایی که قبلا درباره آن چیزها ساخته و پرداخته شده تأثیر می‌گیریم، اگرچه خود این روایت‌ها هم در طول زمان از ما تأثیر می‌گیرند و تغییر می‌کنند.
اما ماهیت روایت چیست و چگونه بر ما تأثیر می‌گذارد یا از ما تأثیر می‌پذیرد. این از جمله موضوعاتی است که اچ. پورتر ابوت در کتاب سواد روایت با زبانی ساده و شیرین به آنها پرداخته است. در این کتاب با جنبه‌های مختلف روایت و اجزاء و عناصر تشکیل دهنده آن آشنا می‌شویم. نیز با انواع و اقسام روایت‌ها و ویژگی‌های هر یک و عواملی که در ساختن یک روایت نقش دارند. با خواندن این کتاب همچنین می‌آموزیم که روایت‌ها را به چه شیوه‌هایی تفسیر کنیم.
تفاوت داستان و تاریخ، تفاوت داستان و ناداستان، تعلیق و تعویق در روایت، روایتگری در سینما و تئاتر، رابطه قصد نویسنده با تفسیر ما از روایت، انواع راوی و روایتگری و ویژگی‌های هرکدام، انواع شخصیت‌ها، تیپ‌ها، کلیشه‌ها و ویژگی‌های آنها، قدرت بلاغی روایت و تأثیر آن و اَبَرپی‌رنگ‌های فرهنگی یا قصه‌های جاافتاده در فرهنگ‌ها از دیگر موضوعاتی است که در کتاب سواد روایت به آنها پرداخته شده است.
سواد روایت آغاز خوبی برای آشنایی جدی‌تر با مباحث مربوط به روایت و روایت‌شناسی است.
سواد روایت با ترجمه رویا پورآذر و نیما م.اشرفی در نشر اطراف منتشر شده است.
درباره نویسنده: (-1940)، استاد تحقیقات و پژوهشگر در زمینه ادبیات، روایت و نظریه ادبی.

ادامه keyboard_arrow_down