حافظ نامه 2 جلدی شابک: 9789644451751 1542 صفحه 2484 گرم قطع: وزيری نوع جلد: سلـفون تیراژ: 2000 حافظ نامه جلدی بهاءالدین خرمشاهی علوم انسانی نظریه و نقد ادبی شرح و تفسیر متون کهن

7,840,000 ریال 9,800,000 ریال

ناشر: علمی و فرهنگی

چاپ بیست و هفتم

حافظ نامه
شرح الفاظ، اعلام، مفاهیم کلیدی
حافظ شیرازی شاعر قرن هشتم است که نه تنها، فخر هر ایرانی بوده و هست بلکه در سراسر شرق و غرب به‌عنوان شاعری برجسته شناخته می‌شود. برخی از باشکوه‌ترین و زیباترین اشعار در جهان به او تعلق دارد. پیام غزلیات حافظ در مکتب رندی برای همگان ماندگار شده است. کتاب «حافظ نامه: شرح الفاظ، اعلام، مفاهیم کلیدی»، و ابیات دشوار حافظ را در بر می‌گیرد. «بهاءالدین خرمشاهی» حافظ شناسی است که به دانش قدیم و جدید مسلط است و با ریزبینی، دقت و نگرشی لطیف نوآوری‌ها و دستاوردهایی ژرف را به مخاطب علاقه‌مند وحافظ پژوه بیان می‌کند. بهتراست بدانید:خرمشاهی تاکنون پانزده جایزۀ علمی را کسب کرده که چهار مورد آن مربوط به کتابهایی است که برگزیدۀ کتاب سال شده‌اند. همچنین به عنوان یکی از چهره‌های ماندگار ایران معرفی شده است.
در قسمتی از «حافظ نامه» می‌خوانیم:
«عشق : ستون عرفان و ادب جهان، عشق است. عشق بزرگ‌ترین و بلکه تنها مقاله] =/ قول اعتقاد[ عرفای اسلام- و چنان که اشاره شد- همه مکاتب و مذاهب عرفانی است. وحدت وجود یک نظریه عقلی- فلسفی صرف نیست، بلکه با عطفه عاشقانه هم آمیخته است. یکه سخن همه عرفا، و نیز اغلب شعرا، عشق است، پس غریب نیست اگر مهمترین پیام دیوان حافظ، در جنب رندی عشق باشد.» . به‌گزارش «بهاءالدین خرمشاهی»، حافظ از 25 شاعر اثر پذیرفته‌است که این اثرپذیری‌هم در لفظ و هم در محتوا شعر حافظ مشهود است.



درباره نویسنده: بهاءالدین خرمشاهی ( 1324 ) نویسنده، مترجم، قرآن پژوه وحافظ شناس ایرانی
رتبه گودریدز:

ادامه keyboard_arrow_down