کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات آمریکا | دعا برای ربوده شدگان
دعا برای ربوده شدگان شابک: 9786002293763 212 صفحه 220 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 برای ربوده شدگان جنیفر کلمنت میچکا سرمدی علوم انسانی ادبیات ادبیات آمریکا

1,445,000 ریال 1,700,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ نهم

دعا برای ربوده‌شدگان
یک کمدیِ سیاه درباره تبعیض و رنجی که زنانِ جامعه‌ای عقب‌مانده به آن دچارند. جنیفر کلمنت در رمان دعا برای ربوده‌شدگان داستان روستایی محروم در مکزیک را روایت می‌کند که ساکنان آن همه زن هستند؛ در این روستا زنان و دختران در وضعیتی نا امن و پُر اضطراب به سر می‌برند، چرا که روستا عرصه جولان قاچاقچی‌هایی است که دختران را می‌ربایند و برای بردگی با خود می‌برند. مادران برای اینکه دخترانشان به چنگ قاچاقچی‌ها نیفتند به انواع ترفندها متوسل می‌شوند؛ ترفندهایی نظیر آنچه که در سطرهای آغازین رمان می‌خوانید: «مادرم سوت زد و گفت " خب حالا ما تو رو زشت می‌کنیم. " دهانش آن‌قدر به من نزدیک بود که تُفش می‌پاشید روی گردنم. بوی آبجو از دهانش می‌زد بیرون. داشتم توی آینه نگاهش می‌کردم که یک تکه زغال را روی صورتم می‌مالید. به‌زمزمه گفت " چه زندگی وحشتناکی. "
این اولین خاطره من از اوست. یک آینه کهنه و تَرَک‌خورده را گرفت جلوِ صورتم. باید تقریباً پنج‌ساله بوده باشم. ترک روی آینه چهره‌ام را دوتکه نشان می‌داد. در مکزیک بهترین چیز این است که یک دختر زشت باشی.
اسم من لیدی‌دی گارسیا مارتینز است. رنگ پوست و چشم‌هایم قهوه‌ای و موهایم قهوه‌ای و فرفری است.
مثل همه کسانی که می‌شناسم.
بچه که بودم مادرم عادت داشت به من لباس پسرانه بپوشاند و پسر صدایم کند.
گفت " به همه گفتم پسر زاییده‌م."
اگر دختر بودم دزدیده می‌شدم...»
رمان دعا برای ربوده‌شدگان با ترجمه و مقدمه میچکا سرمدی در نشر چشمه منتشر شده است.
درباره نویسنده: جنیفر کلمنت (- 1960)، داستان‌نویس و شاعر آمریکایی – مکزیکی.
رتبه گودریدز: 3/90 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم