لرد جیم شابک: 9789644486777 388 صفحه 485 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 770 جوزف کنراد صالح حسینی علوم انسانی ادبیات ادبیات انگلیس

1,320,000 ریال 1,650,000 ریال

ناشر: نیلوفر

چاپ چهارم

لرد جیم
کشتی‌ای که مسافرانش زائرانی‌ هستند که به حج می‌روند در دریا دچار طوفان می‌شود. ناخدا و چند نفر از کارکنانِ کشتی زائران و کشتیِ سوراخ‌شده را در طوفان رها می‌کنند و جان خود را درمی‌برند. یکی از کسانی که از این مهلکه گریخته است مردی است که او را به نام جیم می‌شناسیم. جیم که از کارکنان همین کشتی بوده و همواره در آرزوی قهرمان‌شدن، همین که جان خود را در خطر می‌بیند همراه دیگران فرار می‌کند و این ننگی می‌شود که روح او را می‌خورد. جیم می‌کوشد از این حقیقت که در لحظه خطیر از خود ضعف نشان داده است بگریزد، اما خاطره گریز از خطر و به حال خود گذاشتنِ زائران در طوفان و کشتیِ سوراخ‌شده همواره او را در همه جا تعقیب می‌کند و عذاب می‌دهد. رمان لرد جیم شرح این تعقیب و گریز و عذاب است. جوزف کنراد در این رمان حادثه‌ای دریایی را به عرصه محاکمه استعمارگرانی بدل می‌کند که جان و مال و موجودیت مردم استعمارشده برایشان ذره‌ای اهمیت نداشته است. لرد جیم داستان استعمار است و بیانگر احساس گناه و ضعف و فرار از واقعیتی که وجدان معذب سعی در کتمان آن دارد. داستان رمان به شیوه‌ای غیرخطی و با پس و پیش کردن زمان حوادث روایت می‌شود. این رمان دستمایه اقتباسهایی سینمایی نیز بوده است.
رمان لرد جیم با ترجمه و مقدمه صالح حسینی در انتشارات نیلوفر منتشر شده است. این ترجمه همچنین با یادداشتی از هوشنگ گلشیری، که ویراستار ترجمه بوده، همراه است.
درباره نویسنده: جوزف کُنراد (1924 – 1857)، داستان‌نویس لهستانی - بریتانیایی.
رتبه گودریدز: 3/62 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down