کتاب | علوم انسانی | تاریخ | تاریخ اسلام | تاریخ تحلیلی اسلام
تاریخ تحلیلی اسلام شابک: 9789644455278 396 صفحه 590 گرم قطع: وزيری نوع جلد: شوميز تیراژ: 3000 تاریخ تحلیلی اسلام سیدجعفر شهیدی علوم انسانی تاریخ تاریخ اسلام

1,000,000 ریال 1,250,000 ریال

ناشر: علمی و فرهنگی

چاپ دوازدهم

تاریخ تحلیلی اسلام
برخی محققان و نویسندگان در دوره پزوهش خود تاریخ اسلام را موضوعی مهم برای بررسی قرار داده‌اند. این دوره بنا به گفته مورخان و تاریخ نویسان تا پایان دروه عباسی را در بر دارد. دوره‌ای که پستی‌ها و بلندی‌های بسیاری را طی می‌کند و حدود 700 سال زمان می‌برد. دوره‌ای که از غار حرا در نزدیکی مکه آغاز ‌شده و به گوشه و اطراف جهان از جمله آفریقا و اروپا و آسیا کشیده می‌شود تا میلیون‌ها انسان را پیرو خود کند. «سید جعفر شهیدی» در کتاب «تاریخ تحلیلی اسلام» با تسلط، از ارتباط بین حوادث و رویدادهای آن زمان سخن گفته است. نویسنده ابتدا به تاریخ صدر اسلام نگاهی دارد و سپس با بررسی مسائل و مشکلاتی که در آن زمان حادث می‌شود، سقوط امویان همچنین به قدرت رسیدن عباسیان تا نیمه نخست سده چهارم هجری را بررسی می‌کند. همچنین به اوضاع اجتماعی و سیاسی پیش از اسلام در عربستان و پیدایش اسلام نیز می‌پردازد. بهتر است بدانید: کتاب تألیفی «تاریخ تحلیلی اسلام» در سال 1385 برنده جایزه کتاب سال ایران شده است.
«سیدجعفری شهیدی» درباره چگونگی شکل‌گیری کتاب در مقدمه آورده است:
«سال‌ها پیش کتابی مختصر در تاریخ اسلا‌م نوشتم تا علا‌قه‌مندان به این فن، خاصه دانشجویان را راهنمایی باشد. آنچه در آن کتاب فراهم آمد تحلیل حادثه‌هایی بود که از زمان مبعوث شدن رسول اکرم(ص) تا پایان حکومت امویان پدید آمد، از آن پس بحث ادامه یافت تا به سالیانی چند پس از سده سوم (عصر نخستین دولت عباسیان) کشید.»
درباره نویسنده: سید جعفر شهیدی (1297 ـ1386 ) پزوهشگر زبان و ادبیات فارسی، تاریخ نگار و مترجم ایرانی صاحب اثر «ترجمه نهج البلاغه»
رتبه گودریدز:

ادامه keyboard_arrow_down