کتاب | هنر | هنر | سینما و تئاتر | هیولای هستی: سفری با هایدگر در راه سینمای ترس آگاهانه
هیولای هستی: سفری با هایدگر در راه سینمای ترس آگاهانه شابک: 9786002782595 384 صفحه 421 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 هیولای هستی: سفری هایدگر سینمای آگاهانه محمدصادق صادقی پور هنر هنر سینما و تئاتر

2,125,000 ریال 2,500,000 ریال

ناشر: ققنوس

چاپ دوم

هیولای هستی: سفری با هایدگر در راه سینمای ترس آگاهانه
کتاب «هیولای هستی» پیوند فلسفه و سینماست برای درک عمیق‌تر از سینمای وحشت. کتاب می‌کوشد با استفاده از آرای مارتین هایدگر، تغییری در دیدگاه مخاطبان سینما به سینمای ترس، ایجاد کند و نظریه جدیدی ارائه دهد. ترس از دیرباز با انسان همنشین بوده و همچنان هم هست.در نظر «مارتین هایدگر« ترس یکی از مقولات وجود انسان و برسازنده هستی است که در سیری سلوک‌وار به ترس‌آگاهی منجر می‌شود. نویسنده در اثر، فیلم‌های سینمایی مطرح تاریخ سینما را براساس فلسفه‌ ترس تا مرتبه تحولی‌اش پیش می‌برد تا تحلیلی تازه از تاریخ سینمای وحشت در کتاب بیان کند. کتاب «هیولای هستی» 8 فصل دارد که مواردی را بر اساس فلسفه هایدگر مطرح کرده سپس موشکافانه آنها را بررسی می‌کند از این جهت برای آشنایی با بخشی از فلسفه «مارتین هایدگر» هم سودمند است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
«سینمای وحشت با طرح عناصر اساسی تحلیل هرمنوتیکی هایدگر ( یعنی مرگ، گناه، اصالت و بی اصالتی و طرح افکنی ) در نسبت با دازاین در قالب بیان سینمایی، امکان ظهور رویداد حقیقت در جهان فیلم را با مشارکت تماشاگر، در مقام دازاین تفسیر کننده و در سیری سلوک وار از پدیدار ترس و دقایق (پاربن‌های) مقوم آن در حرکت به سوی موقف بنیادین ترس آگاهی فراهم می‌آورد و رویداد حقیقت منکشف شده در این سینما، یافتگی یا همان حال و هوای بنیادین ترس آگاهی یا خوف است که در جهان سینمایی برساخته از پنج ژانر اساسی شامل ژانر ترس، ژانر رعشت، ژانر دهشت، ژانر وحشت و در آخر ژانر ترس آگاهی از خویش پرده فرو می‌افکند.»


درباره نویسنده: محمد صادق صادقی پور ( 1358 ) نویسنده و استاد فلسفه، صاحب اثر «بوطیقای ژیژک»
رتبه گودریدز:

ادامه keyboard_arrow_down