کتاب | علوم انسانی | تاریخ | تاریخ ایران | شاهنشاهی ساسانی
شاهنشاهی ساسانی شابک: 9789643114367 248 صفحه 524 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور تیراژ: 600 شاهنشاهی ساسانی تورج دریایی مرتضی ثاقب فر علوم انسانی تاریخ تاریخ ایران

1,785,000 ریال 2,100,000 ریال

ناشر: ققنوس

چاپ یازدهم

شاهنشاهی ساسانی
دوران ساسانی یکی از مهمترین دوره‌های تاریخ ایران است. «شاهنشاهی ساسانی» آخرین شاهنشاهی ایران پیش از حمله اعراب به ایران محسوب می‌شود. در دوره ساسانی تمدن ایرانی از چند جهت به شکوفایی رسید و تأثیر بسیاری بر فرهنگ روم گذاشت. همچنین، ساسانیان کارکردی مهم، در ظهور و پدیداری هنر در اروپا و آسیانه میانه داشتند. پایتخت ایران در دوره ساسانی دوره شهر تیسپون در نزدیکی بغداد در عراق فعلی بود. بهتر است بدانید: کتاب «شاهنشاهی ساسانیان» از استادی ایرانی، برای مخاطب انگلیسی زبان نگاشته شده است. تورج دریایی درباره نگارش این دوره مهم تاریخ ایران بیان می‌دارد: «روزی یکی از دوستانم که در رشته تاریخ روم تحصیل می‌کرد به من گفت به نظرش عجیب می نماید که در حالی که صدها کتاب درباره تاریخ روم نوشته شده است، حتی یک کتاب به زبان انگلیسی در باره تاریخ و تمدن ساسانی وجود ندارد.» و بدین سبب نویسنده که رشته تاریخ باستان تحصیل کرده است، با پژوهش و تحقیقات بسیار، درباره تاریخ تمدن ساسانی اثر ارزشمند«شاهنشاهی ساسانی» را می‌نویسد.
در قسمتی از کتاب می‌خوانیم:
«درباره اردشیر باید بیش از این سخن بگوییم، زیرا او در توسعه نگرش ساسانیان و ایدئولوژی یا مرام شاهنشاهی نقش برجسته ای داشت و شخصیت مهمی محسوب می شد...او فرمان داد تا برای بزرگداشت پیروزی هایش نقش برجسته های متعددی در نقش رجب، نقش رستم و فیروزآباد احداث کنند. در نقش رجب او سوار بر اسب بر بالای پیکر مرده اردوان ایستاده است. اورمزد که او نیز بر اسبی نشسته بر بالای پیکر اهریمن قرار دارد و روبروی اردشیر قرار گرفته و در حال اعطای نماد پادشاهی به اوست.»«مرتضی ثاقب‌فر» کتاب «شاهنشاهی ساسانی» را برای دوستداران و علاقه‌مندان به تمدن ایران باستان به فارسی برگردانده است.

درباره نویسنده: تورج دریایی (1967 ) تاریخ شناس آمریکایی ایرانی تبار
رتبه گودریدز:

ادامه keyboard_arrow_down