کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | روان کاوی | اصول روانکاوی بالینی
اصول روانکاوی بالینی شابک: 9789643111342 200 صفحه 237 گرم قطع: وزيری نوع جلد: شوميز تیراژ: 770 اصول روانکاوی بالینی زیگموند فروید سعید شجاع شفتی علوم انسانی روانشناسی روان کاوی

680,000 ریال 800,000 ریال

ناشر: ققنوس

چاپ دوازدهم

اصول روانکاوی بالینی

روانشناسان و درمانگران علاقه‌مند به روش‌های درمانی «زیگموند فروید» کتاب «اصول روانکاوی بالینی» با برگزیده‌ای از مقالات، جهت دانش‌افزایی شما مناسب است. زیگموند فروید با استفاده از تکنیک ها و شیوه‌های متفاوتی بیمار را تشویق به صحبت آزادانه می‌کرد. کتاب «اصول روانکاوی بالینی» شامل برخی از مقالات‌ برگزیده درباره چگونگی و شیوه تکنیک روانکاوی کلاسیک است‌، مانندروان‌درمانی‌ روانکاوانه‌ (خاصه‌ نوع‌ بینش‌گرایانه‌ آن‌)،‌ انواع‌ روان‌درمانی‌ کوتاه‌ مدت و روش‌های‌ مبتنی‌ بر تلفیق‌ روان‌درمانی‌های‌ فردی‌ با گروهی‌ است همچنین به برخی‌ روان‌درمانی‌های‌ گروهی‌ می‌پردازد.
بخشی از یادداشت مقدمه کتاب، به قلم مترجم را با هم می‌خوانیم:
«در طول قرن گذشته روانکاوان در خصوص نظریه ها و شیوه های روانکاوی ابداعات و بازنگریهای بی شماری کرده اند. این روندها از نخستین شاگردان فروید ( همچون یونگ و آدلر ) تا جدیدترین نسلهای روانکاوان همچون اریکسون ادامه می یابد. لکن اصول کلی شیوه و نحوه اجرای روانکاوی هم از جنبه نظری و خاصه از نظرگاه عملی و فرایندهای اجرای فن کماکان برطبق سیاق گذشته استوار است و برای فردی که قصد ورود به این حوزه از علوم را دارد راهی جز شروع و طی مسیر پیشکسوتان و ابداع کنندگان نخستین وجود ندارد، چه این امر، در مرحله اول، جهت درک صحیح مراحل تکوین و فرایندهای جاری اش اجتناب ناپذیر و در مرحله دوم برای بررسی دقیق و انتقادی دیدگاههای منشعب از آن الزامی است.»«سعید شجاع شفتی» کتاب «اصول روانکاوی بالینی» را به فارسی ترجمه کرده است.
درباره نویسنده: زیگموند شلومو فروید ( 1856 ـ 1939 ) روانپزشک اتریشی
رتبه گودریدز: از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم