کتاب | کودک | کودک | آموزشی | کودک خوش بین
کودک خوش بین شابک: 9789647537698 372 صفحه 300 گرم قطع: وزيری نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 کودک مارتین سلیگمن فروزنده داورپناه کودک کودک آموزشی

637,500 ریال 850,000 ریال

ناشر:

چاپ ششم

کتاب «کودک خوش‌بین» نوشته مارتین سلیگمن
The Optimistic Child
کتاب «کودک خوش‌بین» نوشته مارتین سلیگمن مناسب والدین و مربیان در رشد و پرورش کودکان است. در دنیای مدرن امروز برخلاف گذشته افسردگی در خردسالان هم بروز می‌کند. شاید در گذشته تنها بزرگسالان دچار افسردگی می‌شدند اما امروزه خردسالان هم با افسردگی روبه‌رو هستند. تشخیص به موقع و زود هنگام حالت افسردگی و مقابلۀ تأثیرگذار با این اختلال سبب می‌شود کودک زودتر به زندگی عادی برگردد. کتاب «کودک خوش‌بین» به سرپرستی «مارتین سلیگمن» روانشناس نظریه‌پرداز معاصر و در قالب برنامه پیشگیری پنسیلوانیا نوشته شده است. در برنامۀ مذکور به کودکان آموزش دادند تا ارتباط میان افکار و احساسات خود را درک کنند. همچنین کودکان آموختند با انجام تمرینات گوناگون به تقویت عزت نفس و مهارت حل مسئله بپردازند. در نهایت کودکان توانایی پیدا کردند تا به جای غم و ناراحتی و تفسیرهای بدبینانه، اتفاقات را به‌گونه‌ای خوش بینانه تفسیر کنند و با آنها به گونه‌ای سازنده روبه‌رو شوند. کتاب «کودک خوش‌بین» حاصل چندین سال کار پژوهشی و آموزشی بر روی کودکان دبستانی، والدین و مربیان آنهاست. سلیگمن در کتاب شیوه‌هایی را توصیه می‌کند که بر اساس روان‌درمانی شناختی است و به والدین کمک می‌کند تا مهارت‌های شناختی و اجتماعی خود را تقویت کنند.
شما مربیان و والدین عزیز با مطالعۀ کتاب «کودک خوش بین» نکات آموزنده و جالب توجهی درباره یأس کودکان و رفتارهای پرخاشگرانه می‌آموزید. همچنین می‌آموزید کودک را به‌گونه‌ای تربیت کنید تا نگاهی خوش‌بینانه و واقع‌گرایانه نسبت به خود و مشکلاتشان داشته باشند و بتوانند در برابر سختی‌ها ایستادگی کنند.
نویسندگان کتاب «کودک خوش‌بین»
مارتین سلیگمن، کارن رایویچ، لیزا کاکس
درباره ترجمه فارسی کتاب «کودک خوش‌بین»
کتاب «کودک خوش‌بین» را فروزنده داورپناه به فارسی برگردانده است. انتشارات رشد کتاب را برای علاقه‌مندان حوزه مطالعه کودک چاپ و منتشر کرده است.

ادامه keyboard_arrow_down