کتاب | علوم انسانی | نظریه و نقد ادبی | شرح و تفسیر متون کهن | شاهنامه ی فردوسی: تصحیح انتقادی دفتر سوم
شاهنامه ی فردوسی: تصحیح انتقادی دفتر سوم شابک: 9786007439005 552 صفحه 996 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور تیراژ: 550 شاهنامه فردوسی: تصحیح انتقادی دفتر فردوسی مهری بهفر علوم انسانی نظریه و نقد ادبی شرح و تفسیر متون کهن

5,000,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ پنجم

شاهنامه‌ی فردوسی
تصحیح تازه‌ای از شاهنامه فردوسی به همراه شرح تک‌تک ابیات و صنایع ادبی به کار رفته در هر بیتِ آن و توضیحاتی دیگر درباره جنبه‌های گوناگون این منظومه حماسی عظیم ادبیات کلاسیک فارسی. مهری بهفر در مجموعه شاهنامه‌ی فردوسی: تصحیح انتقادی و شرح یکایک ابیات که تا کنون پنج مجلد آن منتشر شده است، شاهنامه را بیت‌به‌بیت از لحاظ آرایه‌های به کار رفته در آن و از دیگر جنبه‌ها توضیح داده و همچنین به بررسی درونمایه‌ها، رویدادها، شخصیت‌ها و کارکرد آنها در این اثر پرداخته و فهرست‌هایی نیز از واژگان به کار رفته در شاهنامه ارائه کرده که از آن جمله‌اند فهرست واژه‌های عربی، فهرست واژه‌های غیر ایرانی و غیر عربی و فهرست واژه‌های ریشه‌شناسی‌شده (ایرانی باستان).
برگردان عربی فتح بن علی بنداری اصفهانی و نیز برگردان منظوم انگلیسی برادردان وارنر از شاهنامه از دیگر بخش‌های این مجموعه است.
دستنویس موزه‌ بریتانیا و نسخه فلورانس از جمله نسخه‌های شاهنامه است که مبنای این تصحیح انتقادی بوده‌اند. در این تصحیح همچنین نسخۀ شاهنامه سن‌ژوزف که از پیدا شدن آن در بیروت زمان زیادی نمی‌گذرد و نیز شاهنامه تصحیح حمدالله مستوفی برای اولین بار مورد بررسی قرار گرفته‌اند.
دفترهای یکم تا پنجم شاهنامه‌ی فردوسی: تصحیح انتقادی و شرح یکایک ابیات در نشر نو منتشر شده است. آخرین دفتری که تا کنون از این مجموعه منتشر شده به داستان رستم و سهراب اختصاص دارد.
درباره مؤلف: مهری بهفر (-1351)، منتقد و پژوهشگر ادبی ایرانی.
رتبه گودریدز:
دفتر یکم: 78/4 از 5.
دفتر دوم: 5 از 5.
دفتر سوم: 88/4 از 5.
دفتر چهارم: 5 از 5.
دفتر پنجم: 5 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down