کتاب | مرجع | مرجع | دانشنامه | فرهنگ ادبیات فارسی معاصر
فرهنگ ادبیات فارسی معاصر شابک: 9786007439999 880 صفحه 880 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 فرهنگ ادبیات فارسی معاصر محمد شریفی مرجع مرجع دانشنامه

700,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ یکم

فرهنگ ادبیات فارسی مُعاصر
کتابی مرجع، هم برای کسانی که کارشان پژوهش در ادبیات معاصر ایران است و هم برای آنها که مخاطبان علاقه‌مند این ادبیات هستند. فرهنگ ادبیات فارسی مُعاصر در واقع بخشی جدا شده از کتاب مفصل‌ترِ محمد شریفی به نام فرهنگ ادبیات فارسی است که شریفی بخش مربوط به ادبیات معاصر آن را جدا کرده و ویراسته‌ای از آن را در قالب کتابی مستقل مهیا کرده است.
این فرهنگ ادبیات معاصر ایران از حوالی انقلاب مشروطه تا عصر امروز را در بر می‌گیرد. معرفی داستان‌نویسان ایرانی، خلاصه رمان‌های شاخص و بعضی از داستان‌های کوتاه مهم ادبیات معاصر ایران، معرفی نمایشنامه‌نویسان ایرانی و بعضی نمایشنامه‌های مهم ادبیات نمایشی ایران، معرفی شاعران معاصر و دفترهای شعر مطرح ادبیات معاصر ایران، معرفی برخی منتقدان و پژوهشگران ادبی شاخص و نیز توضیح اصطلاحات و آرایه‌های ادبی با ذکر مثال، از موضوعاتی است که در کتاب فرهنگ ادبیات فارسی مُعاصر به آنها پرداخته شده است.
این فرهنگ ادبیات کودکان و نوجوانان در ایران، ترانه‌های فارسی و نیز ادبیات مهاجرت را نیز در بر می‌گیرد. در این کتاب شخصیت‌های واقعی یا غیر واقعی که به واسطه شعر یک شاعر یا آثار یک داستان‌نویس در فرهنگ و ادبیات معاصر ایران مشهور و جاودانه شده‌اند نیز معرفی شده‌اند، مثل آبایی، معلم ترکمن، که شخصیتی واقعی و موضوع شعری معروف از احمد شاملو است و یا جلال آریان و خانواده‌اش که ساخته تخیل اسماعیل فصیح‌اند و در بسیاری از رمان‌های او حضور دارند.
فرهنگ ادبیات فارسی مُعاصر در نشر نو منتشر شده است.
درباره نویسنده: محمد شریفی (- 1345)، مؤلف، فرهنگ‌نویس و ویراستار ایرانی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده