کتاب | علوم انسانی | زندگینامه و سفرنامه | زندگینامه و خاطرات | نسل قلم 9: ژان ژاک روسو
نسل قلم 9: ژان ژاک روسو شابک: 9786004900195 82 صفحه 104 گرم قطع: پالتوئی نوع جلد: شوميز تیراژ: 550 روسو پل ایچ. فرای خشایار دیهیمی علوم انسانی زندگینامه و سفرنامه زندگینامه و خاطرات

120,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ یکم

ژان ژاک روسو
کتابی از مجموعه نسل قلم که اولین بار در دهه هفتاد خورشیدی به سرپرستی خشایار دیهیمی و با همکاری آرمان امید، حسن ملکی و بهرام داوری منتشر شد. در این مجموعه اطلاعاتی مختصر و مفید درباره زندگی و آثار و افکار اهالی ادبیات و فرهنگ و اندیشه ارائه شده است.
چندی است که نشر نو شروع به تجدید چاپ کتاب‌های نسل قلم کرده است. ژان ژاک روسو ، نوشته پل ایچ. فرای، نُهمین کتاب منتشرشده در این مجموعه است. فرای در این کتاب به شرح زندگی و آثار و افکار ژان ژاک روسو، فیلسوف مشهور قرن هجدهم میلادی، پرداخته و خطوط اصلی اندیشه او را به نحوی موجز و روشنگر ترسیم کرده است. به اعتقاد فرای «روسو در شکل‌گیری تقریبا همه جنبه‌های نظرگاه دنیای مدرن – حتی جنبه‌های آشکارا ناسازگار آن – سهم بسزایی داشته است.» فرای با اشاره به وجوه گوناگون و متعدد فعالیت‌های روسو می‌نویسد: «روسو هم در ترفیع حد نهایی طبع جمعی و غیرشخصی انسان و هم در ترفیع حد نهایی طبع فردی انسان نقش چشمگیری داشت. آنچه چشمگیرتر است این است که او این هر دو کار را در آنِ واحد به نحوی به انجام رساند که تناقضی جدّی و مهمّ در گفتارش راه نیافت.» هدف فرای در این کتاب ترسیم همین وجوه تأثیرگذاری روسو از خلال بررسی و معرفی آثار و افکار اوست و نیز آشنا کردن خواننده با سیر زندگی این اندیشمند مطرح عصر روشنگری اروپا.
کتاب ژان ژاک روسو با ترجمه خشایار دیهیمی در نشر نو منتشر شده است.
رتبه گودریدز: 86/2 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down