کتاب | علوم انسانی | نظریه و نقد ادبی | نقد ادبی | نسل قلم 8: دی. ایچ. لارنس
نسل قلم 8: دی. ایچ. لارنس شابک: 9786004900164 162 صفحه 175 گرم قطع: پالتوئی نوع جلد: شوميز تیراژ: 770 ایچ. لارنس الستر نیون خشایار دیهیمی علوم انسانی نظریه و نقد ادبی نقد ادبی

220,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ یکم

دی. ایچ. لارنس
کتابی از الستر نیون در معرفی دی. ایچ. لارنس و آثار او؛ نیون در صفحات آغازین کتاب دی. ایچ. لارنس به بیان چکیده‌ای از دیدگاه‌ها و اندیشه‌های لارنس و بروز این اندیشه‌ها در آثار او می‌پردازد.
او همچنین از خانواده لارنس و محیطی که او در آن بار آمده بود و تأثیر این محیط بر آثارش می‌نویسد. نیون معتقد است که لارنس بدون آن‌که مستقیما از زندگی شخصی‌اش بنویسد «اشارات و کنایاتی درباره زندگی شخصی‌اش در کتابهایش می‌گنجاند».
اما بخش عمده کتاب شامل مرور و بررسی آثار داستانی لارنس است که از بررسی طاووس سفید - نخستین رمان لارنس - آغاز می‌شود و می‌رسد به معشوق لیدی چترلی که مشهورترین رمان اوست. آن‌گاه دیگر آثار داستانی لارنس بررسی می‌شود و بعد از آن عرصه‌های دیگری که او در آن‌ها قلم زده که سفرنامه‌نویسی، شعر، نمایشنامه، مقاله و نامه‌نگاری را شامل می‌شود. نیون در پایان کتاب به‌طور مختصر نوشته‌های منتقدان درباره لارنس را معرفی کرده است.
در این کتاب همچنین از رابطه متزلزل لارنس با دنیای نشر، دیرفهم بودن آثار او و ناهمسان بودن‌ این آثار با رمان‌هایی که در روزگار او خواهان داشته‌اند سخن به میان آمده و از اینکه لارنس به دلیل هم‌سنخ نبودن آثارش با پسند زمانه دیر به شهرت رسید.
کتاب دی. ایچ. لارنس با ترجمه خشایار دیهیمی در نشر نو منتشر شده است. این کتاب هشتمین کتاب از مجموعه نسل قلم به دبیری خشایار دیهیمی است.
درباره نویسنده: الستر نیون (- 1944)، پژوهشگر ادبیات انگلیسی و نویسنده اهل اسکاتلند.
رتبه گودریدز: 3 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down