کتاب | علوم انسانی | زندگینامه و سفرنامه | زندگینامه و خاطرات | نسل قلم 6: سورن کی یرکگور
نسل قلم 6: سورن کی یرکگور شابک: 9786004900232 74 صفحه 97 گرم قطع: پالتوئی نوع جلد: شوميز تیراژ: 770 سورن یرکگور استیون کرایتس خشایار دیهیمی علوم انسانی زندگینامه و سفرنامه زندگینامه و خاطرات

102,000 ریال 120,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ یکم

سورن کی‌یرکگور
کتابی از مجموعه نسل قلم که اولین بار در دهه هفتاد خورشیدی به سرپرستی خشایار دیهیمی و با همکاری آرمان امید، حسن ملکی و بهرام داوری منتشر شد. در این مجموعه اطلاعاتی مختصر و مفید درباره زندگی و آثار و افکار اهالی ادبیات و فرهنگ و اندیشه ارائه شده است.
چندی است که نشر نو شروع به تجدید چاپ کتاب‌های نسل قلم کرده است. سورن کی‌یرکگور ، نوشته استیون کرایتس، ششمین کتابِ این مجموعه است. کرایتس در این کتاب به صورت موجز شخصیت و اندیشه‌های سورن کی‌یر‌کگور، فیلسوف دانمارکی قرن نوزدهم میلادی، را معرفی کرده است. این کتاب امکان نوعی آشنایی مقدماتی با کی‌یر‌کگور و افکار او را فراهم می‌کند و به مخاطب غیرمتخصص، اما علاقه‌مند به فلسفه، پیش‌زمینه‌ای می‌دهد برای مطالعه آثار خود این فیلسوف. کتاب با معرفی آثار کی‌یرکگور آغاز می‌شود؛ هم آثار فلسفی و هم دیگر آثار او، از جمله یادداشت‌های روزانه‌اش. کرایتس در بخشی از این کتاب درباره کی‌یرکگور و اینکه فعالیت فکری تا چه حد برای او رنج‌بار و توأم با عذاب و ناآرامی بوده می‌نویسد: «اگر در تمام تاریخ بخواهیم جوانی را بجوییم که از بار فعالیّت بیش از حد فکری در عذاب بوده باشد، کسی جز کی‌یرکگور را نخواهیم یافت.» او آن‌گاه از یکی از یادداشت‌های روزانه کی‌یرکگور نقل می‌کند: «گاهی هیاهو در مغز من چنان بالا می‌گیرد... که انگار اجنّه کوهی را جابه‌جا کرده‌اند و اکنون جشن و پایکوبی پرسروصدایی در آنجا به‌راه انداخته‌اند.»
کتاب سورن کی‌یرکگور با ترجمه خشایار دیهیمی در نشر نو منتشر شده است.
رتبه گودریدز: 33/2 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down