کتاب | علوم انسانی | نظریه و نقد ادبی | نقد ادبی | نسل قلم 1: هرمان ملویل
نسل قلم 1: هرمان ملویل شابک: 9786004900188 74 صفحه 97 گرم قطع: پالتوئی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 هرمان ملویل لئون هاوارد خشایار دیهیمی علوم انسانی نظریه و نقد ادبی نقد ادبی

100,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ یکم

هرمان ملویل
نخستین کتاب از مجموعه نسل قلم که اولین بار در دهه هفتاد خورشیدی به سرپرستی خشایار دیهیمی و با همکاری آرمان امید و حسن ملکی و بهرام داوری منتشر شد. در این مجموعه اطلاعاتی مختصر و مفید درباره زندگی و آثار و افکار اهالی ادبیات و فرهنگ و اندیشه ارائه شده است.
اخیرا نشر نو شروع به تجدید چاپ کتاب‌های این مجموعه کرده که نخستین آنها کتاب هرمان ملویل است، نوشته لئون هاوارد. در این کتاب به زندگی و آثار هرمان ملویل، خالق رمان بزرگ موبی‌دیک ، پرداخته شده است. در بخشی از این کتاب می‌خوانید: «تصویر آشنای ملویل امروز همان است که در تمام پرتره‌های به‌جامانده از او به چشم می‌خورد: ریشو، رسمی، و جدی و خوددار؛ انگار که خودش را از دنیای کسب و صرف، و نیروهای هدررفته برکنار می‌دارد. چه آسان می‌شود او را چونان نویسنده کتابی در نظر آورد که واپسین منتقدش را به شگفتی و حیرت وامی‌دارد. اما مشکل می‌توان او را چونان جوانی در نظر آورد که رو به دریا کرد تا از تدریس در مدارس روستایی رها شود؛ در روز کریسمس جزو خدمه کشتی شکار نهنگ درآمد، زیرا نمی‌توانست شغل آبرومندی چون محرّر حقوقی داشته باشد؛ از کشتی‌اش گریخت تا میان آدمخواران زندگی کند؛ و رشد فکری – فرهنگی‌اش را از بیست‌وپنج‌سالگی آغاز کرد و در سی‌ویک‌سالگی موبی‌دیک را نوشت. در وجود این مرد رازی است که تخیّل آدمی را به غلیان و هیجان می‌آورد.»
هرمان ملویل با ترجمه خشایار دیهیمی و پیشگفتاری کوتاه از او به مناسبت تجدید چاپ مجموعه نسل قلم ، در نشر نو منتشر شده است.

ادامه keyboard_arrow_down