کتاب | علوم انسانی | حقوق | حقوق مدنی | اخلاق بازجویی
اخلاق بازجویی شابک: 9786004900140 418 صفحه 564 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 550 اخلاق بازجویی مایکل اسکرکر افشین خاکباز علوم انسانی حقوق حقوق مدنی

2,000,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ چهارم

اخلاق بازجویی
آیا بازجو می‌تواند در مواردی حساس که امنیت ملی یا اجتماعی در معرض خطری جدی است از شیوه‌های خشونت‌آمیز و غیر اخلاقی برای گرفتن اعتراف از متهم استفاده کند؟ متهم در برابر بازجو از چه حقوقی برخوردار است؟ آیا می‌تواند در برابر پرسش‌های بازجو سکوت کند؟ بازجویی‌های خشونت‌آمیز چقدر کارایی دارند؟
این‌ها و پرسش‌هایی دیگر از این دست درباره اختیارات و حقوق بازجو و متهم و هر آنچه مرتبط با وجوه اخلاقی و حقوقی بازجویی است مسائلی هستند که مایل اسکِرکِر در کتاب اخلاق بازجویی مورد بررسی قرار داده است. اسکِرکِر در این کتاب با تمرکز بر مسئله بازجویی در کشور آمریکا به جنبه‌های مختلف بازجویی پرداخته و این موضوع را از منظر فلسفه و حقوق و با آوردن نمونه‌هایی از پرونده‌های واقعی بررسی کرده است. او در این کتاب همچنین به ریشه‌های تاریخی شکنجه پرداخته است.
کتاب اخلاق بازجویی شامل مقدمه، دو بخش با عنوانهای «بازجویی برای اعمال قانون در داخل کشور» و «بازجویی در شرایط بین‌المللی» و یک بخش پایانی است که به نتیجه‌گیری از مباحث مطرح شده در بخش‌های پیشین کتاب اختصاص دارد.
«خودفرمانی، حقوق و تحمیل‌گری»، «حکومت لیبرال و اختیارات پلیس»، «توطئه، شک و حقوق حریم خصوصی و سکوت»، «مصونیت در برابر اقرار علیه خویش» و «بازجویی پلیس» عنوانهای موضوعاتی هستند که در بخش نخست کتاب به آنها پرداخته شده است.
بخش دوم کتاب هم به بحث درباره «زندانیان جنگی و سایر رزمندگان اسیر»، «بازجویی بدون تحمیل‌گری» و «بازجویی تحمیل‌گرانه» اختصاص دارد.
اخلاق بازجویی با ترجمه افشین خاکباز در نشر نو منتشر شده است.

ادامه keyboard_arrow_down