کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | روان کاوی | کاربرد تداعی آزاد در روانکاوی کلاسیک
کاربرد تداعی آزاد در روانکاوی کلاسیک شابک: 9789643114374 368 صفحه 536 گرم قطع: وزيری نوع جلد: شوميز تیراژ: 770 کاربرد تداعی آزاد روانکاوی کلاسیک زیگموند فروید سعید شجاع شفتی علوم انسانی روانشناسی روان کاوی

1,275,000 ریال 1,500,000 ریال

ناشر: ققنوس

چاپ یازدهم

کاربرد تداعی آزاد در روانکاوی کلاسیک
کتاب «کاربرد تداعی آزاد در روانکاوی کلاسیک» مناسب برای روانشناسان و درمانگران تحلیلی در جهت آموزش بالینی و فرایند روان درمانی است. اثر با مقالاتی گزیده و تکنیکی به معرفی تکنیک و شیوه کلاسیک روانکاوی کمک می‌کند و در عین حال تکمیل کننده و نقطه اوج سه اثر قبلی از «زیگوند فروید» است. کتابهایی که با نام‌ «مطالعاتی بر روانشناسی فروید» «اصول روانکاوی بالینی» و «گزارش‌های آموزشی تاریخ روانکاوی» نام دارند و تکنیک‌های روانکاوی تحلیلی را بیان می‌کنند. اثر دارای دو نوع تقسیم بندی است. قسمت‌هایی از زندگی سه بیمار را تصویر کرده است و قسمت دیگر بخش‌های نظریه به تحلیل و بررسی مرتبط نوع بیماری با آنها می‌پردازد. جالب است بدانید یکی از بیماران دکتر شربر نام دارد و دو نفر دیگر با نامهای «موش مرد» و «گرگ مرد» معرفی می‌شوند تا اسرار درمانی آنها مخفی بماند.

در بخش کوتاهی از کتاب می خوانیم:
«خواننده نباید از من انتظار داشته باشد به یکباره وسواس عجیب و بی معنی بیمار را در خصوص موش های صحرایی توجیه کنم. تکنیک واقعی روانکاوی مستلزم آن است که پزشک کنجکاوی خود را سرکوب کند و بیمار را آزاد بگذارد تا در انتخاب ترتیب بیان موضوعات در حین درمان به دلخواه خود رفتار کند. بنابراین، در جلسه چهارم با این سوال کارم را آغاز کردم: « امروز دوست داری چطور کار را ادامه بدهی؟»
«سعید شجاع شفتی» کتاب «کاربرد تداعی آزاد در روانکاوی کلاسیک» را به فارسی ترجمه کرده است.
درباره نویسنده: زیگموند فروید (1856 ـ 1939 ) عصب‌شناس و روانکاو اتریشی، صاحب اثر «تفسیر خواب»
رتبه گودریدز: از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم