کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات انگلیس | مواجهه با مرگ
مواجهه با مرگ شابک: 9786008547327 600 صفحه 483 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 مواجهه براین مگی مجتبی عبدالله نژاد علوم انسانی ادبیات ادبیات انگلیس

3,400,000 ریال 4,000,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ دهم

مواجهه با مرگ
جان اسمیت یک روزنامه‌نگار انگلیسی و از خانواده‌ای اشرافی است. او که حدود یک سال است از طرف مجله‌ای که در آن کار می‌کند به بیروت رفته، روزی متوجه می‌شود که چند غده روی گردنش درآمده است. پزشک معالجِ جان در بیروت به او توصیه می‌کند که برای معاینه به کشورش برگردد. جان مرخصی می‌گیرد و به لندن می‌آید. در لندن نزد دکتر می‌رود. دکتر حدس می‌زند او به یک اختلال خونی نادر دچار شده باشد. برای اطمینان آزمایش‌هایی برایش می‌نویسد و می‌گوید باید در بیمارستان بستری شود. معلوم می‌شود که دکتر درست تشخیص داده است. بیماری جان لاعلاج است و او خواهد مُرد. مادرش این حقیقت را می‌داند اما آن را از جان پنهان نگه می‌دارد. از طرفی جان که در بیروت سخت احساس تنهایی می‌کند، به محض ورود به لندن با مادرش از تصمیم به ازدواج حرف می‌زند، اما خیلی زود از این تصمیم منصرف می‌شود. چندی بعد آشنایی‌اش با دختری انگلیسی به نام آیوا به رابطه‌ای عاشقانه می‌انجامد و این رابطه خانواده جان را نگران می‌کند.
براین مگی در رمان مواجهه با مرگ دغدغه‌هایی اساسی چون عشق و زندگی و تنهایی و مرگ را در قالب اثری داستانی مطرح می‌کند. در این رمان ضمن پرداختن به داستان اصلی، به اوضاع خاور میانه و مسائل مربوط به جهان عرب در دوره‌ای که وقایع رمان در آن رخ می‌دهد، یعنی دهه 60 میلادی، نیز اشاره شده است.
رمان مواجهه با مرگ با ترجمه مجتبی عبدالله‌نژاد در نشر نو منتشر شده است.
درباره نویسنده: براین مگی (2019 – 1930)، فیلسوف، روزنامه‌نگار، داستان‌نویس، شاعر و سیاستمدار بریتانیایی.

ادامه keyboard_arrow_down