کتاب | هنر | هنر | سینما و تئاتر | چگونه فیلمنامه بنویسیم
چگونه فیلمنامه بنویسیم شابک: 9789644483332 346 صفحه 402 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 چگونه فیلمنامه بنویسیم سید فیلد عباس اکبری هنر هنر سینما و تئاتر

384,000 ریال 480,000 ریال

ناشر: نیلوفر

چاپ یازدهم

چگونه فیلمنامه بنویسیم
یک کتاب درسی و آموزشی کلاسیک در زمینه فیلمنامه‌نویسی. سید فیلد در کتاب «چگونه فیلمنامه بنویسیم» اصول پایه‌ای برای نوشتن یک فیلمنامه جذاب و خوشخوان و پُرکشش و مراحل نوشتن چنین فیلمنامه‌ای را به علاقه‌مندان فیلمنامه‌نویسی آموزش می‌دهد و با مثالهایی از فیلمنامه‌هایی مطرح و کلاسیک، به شرح عناصر تشکیل‌دهنده یک فیلمنامه جذاب و خوش‌ساخت و محکم و بی‌عیب‌ونقص می‌پردازد. «چگونه فیلمنامه بنویسیم» از کتابهای پایه‌ای و مهم در آموزش نوشتن فیلمنامه است. الگویی که سید فیلد در فیلمنامه‌نویسی آموزش می‌دهد یکی از الگوهای مهم و کلاسیک در نگارش فیلمنامه‌های هالیوودی است. ساختار مد نظر سید فیلد در نگارش فیلمنامه، ساختاری سه‌بخشی است. کتاب از مقدمه و هفده بخش تشکیل شده که عبارتند از: «فیلمنامه چیست؟»، «موضوع»، «شخصیت»، «بنا کردن شخصیت»، «خلق شخصیت»، «شروع و پایان»، «آغاز»، «سکانس»، «نقطه عطف»، «صحنه»، «بنا کردن فیلمنامه»، «نوشتن فیلمنامه»، «شکل فیلمنامه»، «اقتباس»، «درباره همکاری»، «بعد از نوشتن فیلمنامه» و «یادداشت شخصی».
«چگونه فیلمنامه بنویسیم» با ترجمه و مقدمه عباس اکبری در انتشارات نیلوفر منتشر شده است. اساس این ترجمه، چنانکه در مقدمه مترجم توضیح داده شده، ترجمه‌ای است که پیش‌تر مسعود مدنی از این کتاب انجام داده است. بخشی از پیوست‌های این ترجمه به بحث درباره شکل فیلمنامه در سینمای ایران اختصاص دارد. بنا به توضیح عباس اکبری در مقدمه کتاب، در چاپ جدید این ترجمه، در بخش پیوست، خلاصه سکانس و بعضی از صحنه‌های فیلمنامه «مسافر ری» نوشته داوود میرباقری، جایگزین صحنه‌هایی از فیلمنامه «محله چینی‌» نوشته رابرت تاون شده است.
درباره نویسنده: سید فیلد (2013 – 1935)، متخصص و نظریه‌پرداز فیلمنامه‌نویسی اهل امریکا.

ادامه keyboard_arrow_down