کتاب | هنر | هنر | سینما و تئاتر | مبانی بازیگری
مبانی بازیگری شابک: 9786002780874 336 صفحه 320 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 660 مبانی بازیگری بلا مرلین علی حاجی ملاعلی هنر هنر سینما و تئاتر

722,500 ریال 850,000 ریال

ناشر: ققنوس

چاپ چهارم

مبانی بازیگری

بسیاری افراد در نوجوانی و جوانی رویای بازیگری دارند در حالیکه هیچ اطلاعی از این حرفه در دست ندارند.کتاب «مبانی بازیگری» سختی‌ها و الفبای بازیگری را به مخاطب نشان می‌دهد و گروهی از اساتید و متفکرانی را به خواننده علاقه‌مند معرفی می‌کند که در شکل گیری حرفه بازیگران مؤثر بوده‌اند. مباحث آکادمیک همراه صنعت بازیگری اساس و پایه کتاب «مبانی بازیگری» محسوب می‌شوند. اثر درباره روش بازیگری و افرادی که در این مسیر هستند صحبت می‌کند. توجه داشته باشید: کتاب فقط درباره حرفة بازیگری است نه درباره اجرای تئاتر و مطالعه آن. همچنین، تجربیات شخصی نویسنده به عنوان یک دست‌اندرکار امور بازیگری، به همراه مطالب مختلفی که از منابع گوناگون منتشر شده است را دربر می‌گیرد.
«بلا مرلین» هنر بازیگری را اگرچه از طریق تجربه، و عمل کردن می‌بیند، اما دخالت تمام جنبه‌های شخصیت فرد از قبیل بدن، صدا، تخیل، عواطف و روح‌ در این زمینه بیان می‌کند. در قسمتی از کتاب می‌خوانیم:

«آزمون بازیگری، درباره یکی از وضعیت‌های پرتنشی است که ما بازیگران با آن مواجهیم. وضعیتی که باید تمام استعدادهای ما در یک مهلت بسیار کوتاه متمرکز شوند. شرایط آزمون بازیگری بسته به نوع رسانه ( یعنی تئاتر، تلویزیون، فیلم یا تجاری ) می تواند کاملاً متفاوت باشد. ما در این فصل برخی از دشواری های آزمون بازیگری را بررسی و روش هایی نیز برای تخفیف فشار ارائه می کنیم. وقتی آزمون بازیگری را پشت سر گذاشتید و نقش گرفتید، کار واقعی آغاز می‌شود.» کتاب «مبانی بازیگری» توسط «علی حاجی ملا‌علی» به فارسی برگردانده شده است.

درباره نویسنده: بلا مرلین بازیگر، و استاد بازیگری دانشگاه، صاحب اثر «مواجهه با ترس:راهنمایی برای بازیگران به منظور غلبه بر ترس از صحنه»

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم